×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
عضو شورای شهر: روز و شب تهران مختص پولدارها شده است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به درآمدزا بودن اجرای طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه، گفت: محصول مشترک هر دو طرح این است که روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است.

اگرچه سال‌هاست ترافیک با خیابان‌های شهر تهران عجین شده و همه افراد آن را یکی از ویژگی‌های بارز این کلانشهر می‌دانند اما ترافیک ماه‌های اخیر بیش از پیش شهروندان را آزرده کرده است.
به گفته مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزایش بار ترافیکی پایتخت، دلایل بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به رفع برخی از محدودیت‌های کرونایی، واکسیناسیون گسترده که ترس مردم از رفت و آمدها را ریخته، فعال شدن برخی کاربری‌ها اشاره کرد.
به هر ترتیب وضعیت نابسامان ترافیکی شهر تهران و افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال، مسئولان را برآن داشت فکری برای بهبود این وضعیت کنند، بر این اساس با توجه به اینکه امسال نیز در مقایسه با شرایط پیش از کرونا نمودارها حدود ۱۸ درصد افزایش طول صف‌ها و معابر درگیر با سرعت کم را نشان می‌‌دهند، هفته گذشته در شورای ترافیک شهر تهران مقرر شد تغییراتی در ساعت اجرای طرح ترافیک ایجاد شود.
بر این اساس مقرر شد در گام نخست از تاریخ ۱۰ آبان‌ماه، ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰صبح و ساعت عصرگاهی از ۱۶ به ۱۷ تغییر کند. در گام بعدی، از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ صبح و از ۱۷ به ۱۸ تغییر خواهد کرد.
این در حالی است که برخی کارشناسان و صاحبنظران بر این باور هستند که تغییر ساعت طرح ترافیک و حتی اجرای طرح در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تأثیر چندانی ندارد.
«علی‌اصغر قائمی» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این بارهگفت: به عقیده بنده تأثیر تغییر ساعت اجرای طرح، چشمگیر نخواهد بود زیرا عوامل دیگری در بروز ترافیک تهران دخیل است.
جفعر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در توییتر خود نوشت: «برخی از کارشناسان خروجی عملی طرح ترافیک را درآمدزایی می‌دانند تا کمک به کاهش آلودگی هوا. همه متخصصان هم بر این باور هستند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته و آن هم درآمدزا شده است.
محصول مشترک هر دو طرح این است که روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است.