×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024
رنج زنان کردستان حاصل بی تدبیری و نا کارآمدی مدیران استان

فراکسوین زنان مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی میدانی مشکلات زنان کردستان در راستای رفع خلاهای قانونی در مسیر توانمند سازی بانوان کردستانی، به دعوت شیوا قاسمی پور نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته به کردستان سفر کرد.

در اولین سفر فراکسیون زنان مجلس به استان کردستان که در آن فاطمه قاسم‌پور، زهرا شیخی و سارا فلاحی نماینده مردم مریوان را همراهی می کردند، مجموعه ای از دیدار ها در شهرهای سنندج و مریوان میان اعضای کمیسیون و “دستگاه های خدمات رسان، زنان نام آور و کارآفرین، سمن ها و فعالین مدنی زن” برگزار گردید و اعضای فراکسون به شنیدین مشکلات بانوان کردستانی از نزدیک پرداختند.

بازدید از خانه امن، اورژانس اجتماعی، خانه سلامت و بررسی وضعیت خشونت علیه زنان و تاثیزات مشکلات معیشتی و اعتیاد بر این موضوع، مورد توجه فراکسون قرار گرفت.
شیوا قاسمی پور در گفتگو با اقتصاد کلان در خصوص این سفر گفت: در اولین سفر فراکسیون زنان مجلس به کردستان، اعضای این فراکسیون علاوه بر دیدار با بانوان استان، جلساتی با معاونت سیاسی امنیتی استانداری کردستان و فرماندار شهرستان مریوان داشتند که در این جلسات به برسسی مشکلات حوزه زنان استان و اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخته شد.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت زنان کردستانی و تناسب اقدامات صورت گرفته با مشکلات در این حوزه به اقتصاد کلان گفت: متاسفانه علی رغم وجود توانمندی های منحصر به فرد در میان زنان کردستان، وضعیت مشکلات زنان در کرستان در حوزه های مختلف واقعا اسفناک است. وی دراین گفتگو، چنین شرایطی را نتیجه بی تدبیری و ناکارآمدی و بی توجهی مدیران استان کردستان به مشکلات زنان اعلام کرد.