×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
کرونا در جهان

عبور شمار مبتلایان از ۲۳۳ میلیون نفر

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۳۸۹ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۳۳ میلیون و ۹۹ هزار نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۲۳۳ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۵۱ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۸۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۰۹ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۶۴۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۸۱ هزار و ۴۰۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۳۵ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۰۹ هزار و ۱۱۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۴ هزار و ۹۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۴۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۴۷ هزار و ۴۰۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۴ هزار و ۴۲۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۳۹۵ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۹۴ هزار و ۷۰۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۷ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۱۵، ۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۴۹، ۷ میلیون و ۶۶ هزار و ۶۸۸، ۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۶۲۸ و ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۹۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۴۰ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۶۹۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.
از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۳ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۸۳۳، ۳۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۵۷ و ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.