×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024
چه کسانی هتل ۵ ستاره سنندج را ناتمام می خواهند؟

توسعه زیرساخت های گردشگری و البته کیفیت و کمیت خدمات به مسافران را می توان از جمله عوامل موثر بر شعار “توسعه گردشگری” دانست.

شعاری که در سال های اخیر با توجه به پتانیسل استان کردستان بیش از هر موضوع دیگری از زبان دولتمردان این استان شنیده شده است. بلا شک از جمله مهمترین فاکتور های زیر ساخت های گردشگری “کمیت و کیفی اقامتگاه مسافران” در هر منطقه است. با وجود پتانسیل های بالقوه فراوان جذب گردشگر در شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان، متاسفانه سنندج در ردیف محروم ترین مراکز استان از منظر اقامتگاهی مسافران قرار دارد.
تعداد محدود هتل ها، که بخش قابل توجهی از آنها قدیمی و دور از استاندارد های هتل داری روز در کشور هستند، از عواملی است که مسافران به مرکز استان کردستان را با چالش روبرو ساخته و می طلبد تا در کنار سایر زیرساخت های حوزه گردشگری به موضوع ارتقای کمی و کیفی صنعت هتلداری در استان توجهی ویژه شود.
بررسی روند توسعه این صنعت مهم در کردستان به صورت مشخص حکایت از “کندی چرخ توسعه صنعت هتلداری” کردستان دارد. مثال بارز آن موانع متعدد در اجرایی پروژه هتل ۵ ستاره سنندج است. طرحی که از اواسط دهه هشتاد آغاز شده و همچنان به دلیل عدم حمایت و مانع تراشی ها در مسیر بورکراسی اداری معطل مانده است.
این هتل ۵ ستاره که با رعایت آخرین استاندارد های روز طراحی شده، دارای ۱۰۰ اتاق با ظرفیت ۲۵۰ تخت بوده و می تواند تغییر قابل توجهی در ارتقای صنعت هتلداری استان و ارتقای زیرساخت های تورسیم منطقه باشد.
یکصد فرصت شغلی مستقیم و چندین برابر این تعداد فرصت های غیر مستقیم شغلی در استانی که در شاخص بیکاری جز استان های اول است را می توان کمترین مواهب اتمام این طرح دانست. طرحی که به گفته سرمایه گزاران آن، با حداکثر چالش های اداری در روند حمایت های قانونی بالاخص در موضوع تسهیلات در استان کردستان همراه است.
در چنین شرایطی که استان کردستان با ضعف شدید زیرساخت های گردشگری مواجه است و شعار “توسعه گردشگری کردستان” در صدر اولویت ها قرار دارد باید پرسید که چه کسانی و چرا ” تنها هتل پنج ستاره سنندج” را ناتمام می خواهند؟


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.