×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
دبه های آب شرب سنندج

ماه ها است که مردم شهر سنندج از طعم و بوی نامطبوع آب شرب این شهر گلایه دارند و دبه به دست به صف های طولانی چشمه های طبیعی آبیدر پناه برده اند. چنین وضعیت اسفناکی در مرکز استان کردستان در حالی است که این استان به عنوان یکی از استان های سرچشمه، با سد های متعدد، تامین کننده سهم قابل توجهی از آب شرب و کشاورزی استان های مجاور است.

کیفیت نامطلوب آب شرب سنندج که در ابتدا همچون ادعایی بی اساس از سوی مدیران و حتی برخی نمایندگان مردم، پس زده شد رفته رفته از حدود انکار و نادیده گرفتن فرا رفت و لاجرم مسوولین این حوزه نیز به شرایط نامناسب آب شرب این شهر واکنش نشان دادند و تامین آب سنندج از سد آزاد در دستور کار قرار گرفت. بهمن ماه سال قبل همزمان با سفر دکتر نوبخت رییس وقت سازمان برنامه و بودجه به استان کردستان خط انتقال سد آزاد به تصفیه خانه سنندج کلنگ زنی شد و مقرر گردید در مدت یکسال، ضمن انتقال آب سد آزاد برای شرب سنندج، تصفیه خانه شماره دو این شهر نیز راه اندازی شود.
اکنون پس از گذشت بیش از شش ماه از این تاریخ باید پرسید که این پروژه مهم که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است تا چه میزان پیشرفت فیزیکی داشته و مشکل آب شرب نامطبوع شهر سنندج چه زمان، حل خواهد شد؟ همچنین در چنین شرایطی که مردم شهر سنندج دبه به دست ساعت ها در صف آب شرب می مانند باید پرسید که این پروژه مهم تا چه میزان در اولویت مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه است؟ و آیا چنین شرایطی پیش از رسیدن به بحران برای متولیان قابل پیش بینی نبود؟


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.