×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
از تشک نرم روحانی تا سفرهای بدون تشریفات استانی

آیت الله رییسی: بنا دارم ‌سفرهای استانی را به‌دور از هرگونه تشریفات انجام دهم.

اردیبهشت ۹۸:
سفر روحانی به کردستان لغو شد

دو سفر استانی بدون تشریفات معمول سفرهای ریاست جمهور به استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان در مدت کمتر از دو هفته از آغاز به کار دولت سیزدهم، پیام روشنی است در راستای تبیین نگاه دولت سیزدهم در موضوع خدمت و البته تفاوت اساسی میان نگاه این آیت الله رییسی با سلف خود.

سال ۹۸، روزها قبل از چهارم اردیبهشت آن سال، خبر سفر رییس جمهور وقت – حسن روحانی – به کردستان از سوی مدیران استانی منتشر شد و علاوه بر انبوهی از شادباش ها و اعلان های ملون در رسانه های مختلف، هزاران متر بنر خوشامدگویی در دیوار های شهر نصب شد. مدیران ارشد استان اعلام کردند که این سفر چرخ توسعه استان را سرعت خواهد بخشید. اما یک روز قبل از سفر، علی رغم اعلام و تبلیغات گسترده از سوی دفتر ریاست جمهوری، سفر به کردستان لغو شد و به تاریخ دیگری موکول گردید، تاریخی که هیچ گاه محقق نگردید. رییس جمهور بدون کمترین توضیحی به کردستان نیامد و انبوه بنر ها هم بدون سر و صدا جمع شدند …


چند ماه پیش بود که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ماجرای “ضرورت تهیه تشک برند روحانی در سفر های استانی ایشان خبر داد ” و طنز تلخ تهیه ” تشک برند رییس جمهور” را رسانه ای کرد. بنا بر ادعای ایشان در یکی از سفر های استانی رییس جمهور سابق، یک روز پیش از سفر از دفتر ایشان با استان تماس می گیرند و اعلام می کنند ” آقای روحانی عادت دارند بر روی تشک با فلان مارک خاص شب بخوابند و پیش از سفر ایشان می بایست تهیه شود” بنابر هیمن نقل قول، تهیه “تشک برند روحانی” که در آن استان قابل تهیه نبوده، موجب دردسر میزبان شده و در نهایت در تهران تهیه و با هواپیما قبل از رییس جمهور وقت به مقصد رسیده است!

این ماجرا در کنار لغو سفر روحانی به کردستان در سال ۹۸ -علی رغم تبلیغات گسترده در آن ایام – این شک را بر می انگیزد که شاید لغو این سفر بر اثر عدم امکان تهیه “ملزومات مدنظر دفتر رییس جمهور وقت” در کردستان بوده باشد. سفری که اگر محقق می شد به گفته مدیران استان “چرخ توسعه کردستان شتاب می گرفت”.
و اما با توجه به نگاه متفاوت آیت الله رییسی به موضوع “خدمت و محرومیت زدایی” و نیز در اولویت قرار دادن استان های مناطق محروم در سفر های استانی، انتظار سفر بدون تشریفات ایشان به کردستان در ایام آتی دور از انتظار نیست. سفری که شاید در این شرایط سخت نوید بخش تحول اساسی در روند توسعه این استان آسیب دیده باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.