×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024
صفحه روز

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل:
شهرک سازی صهیونیست ها جنایت جنگی است
گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین و سرکوب شدید معترضان، با واکنش شدید کارشناس ارشد حقوق بشر سازمان ملل همراه شد و او با انتقاد شدید از رفتار صهیونیست‌ها، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را جنایت جنگی خواند.
.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، مایکل لینک که گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در بخش فلسطین اشغالی به شمار می‌‌رود، در گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: شهرک‌سازی‌ها نقض مسلم قوانین است.

با بررسی‌هایی که انجام دادم، می‌‌توان شهرک‌سازی‌های اسرائیل را در حد جنایت جنگی قرار داد. من قول می‌‌دهم که نتایج این گزارش جامعه بین‌المللی را وادار خواهد کرد تا به اسرائیل بفهماند که این اشغالگری غیرقانونی و بی اعتنایی به قوانین و دیدگاه‌های بین‌المللی از این پس دیگر بدون هزینه نخواهد بود. اسرائیل با داشتن ۳۰۰ شهرک در شرق قدس و کرانه باختری که بیش از ۶۸۰ هزار اسرائیلی در آنها زندگی می‌‌کنند، با گسترش تصرفات خود و حفظ شهرک‌های قدیمی، در مسیر الحاق کرانه باختری قرار گرفته است.
وی افزود: شهرک‌سازی‌ها موتور اشغالگری ۵۴ ساله اسرائیل شده است که طولانی‌ترین مورد در دنیای مدرن به شمار می‌‌رود. بنابراین در این برهه به اقدامی بین‌المللی نه حرف و کلام ساده برای حل این شرایط نیاز داریم. چراکه تا زمانی که جوامع بین‌المللی بدون در نظر گرفتن تبعات و مسئولیت رفتارهای اسرائیل تنها آن را به نقد می‌‌کشند این اشغالگری ادامه خواهد داشت و فلسطینی‌ها هرگز به استقلال نخواهند رسید.
اما در این میان برخلاف تصورات، نماینده امریکا در این شورا که به عنوان ناظر حضور داشت، به این گزارش واکنشی نداشت اما لوته نودسن، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در ژنو بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های صهیونیستی در چارچوب قوانین بین‌المللی تأکید کرد و گفت: چنین اقداماتی مانند اعمال فشار برای مهاجرت، تخریب و مصادره خانه‌ها هیچ نتیجه‌ای به جز تشدید تنش‌ها نخواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.