×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
اهواز : دریافت هرگونه وجه از دانش آموزان تخلف است

اخبارآموزش و پرورش استان ها

دریافت هرگونه وجهی بجز هزینه بیمه و کتاب هنگام ثبت نام از دانش آموزان در مدارس تخلف است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد وجه اضافی از اولیا دریافت کند، حتی دریافت کمک‌های داوطلبانه و اختیاری اولیا نیز باید به پس از به بازگشایی مدارس موکول شود.

دریافت هرگونه وجه از دانش آموزان تخلف است

صادق نیسی گمراوی بیان داشت: ستاد ثبت نام بر حسن انجام فرایند ثبت نام در مدارس نظارت کرده و شرایط ثبت نام آسان را در راستای کاهش نگرانی خانواده‌ها بیش از پیش فراهم کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز خاطرنشان کرد: از همه دانش آموزان و اولیا‌ی درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عدم پاسخگویی مسوولان و مشکلات مربوط به ثبت نام درمدارس، شکایات و پیشنهاد‌های خود را به ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد نظارت بر ثبت نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان، با تلفن شماره ۰۶۱۳۳۳۳۱۵۲۳ گزارش دهند.

وی تصریح کرد: سرپرست دانش آموزان در صورت مشاهده در ثبت نام مدارس، این موضوع را به ستاد ثبت نام فعال در ناحیه گزارش کنند و یا در سامانه آموزش و پرورش شکایت خود را ثبت کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به ثبت نام دانش آموزان در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ در مدارس پرداخت و اضافه کرد: مدارس موظفند اطلاعات دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه اول را تا پایان مرداد ماه در سامانه به طور روزانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: دریافت کمک‌های مردمی فقط پس از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد و پرداخت کمک‌های مردمی به مدارس باید با اختیار، بدون اجبار و با واریز مستقیم به حساب رسمی مدرسه انجام شود، زیرا دریافت هرگونه وجه به صورت نقدی ممنوع است.

وی افزود: اولیا باید براساس محدوده بندی مدارس برای ثبت‌نام مراجعه کنند و مدارس باید رعایت محدوده بندی را اجرایی کنند.

نیسی گمراوی ادآورشد: مبنای ثبت نام دانش‌آموزان محدوده جغرافیایی است و باید بر اساس ظرفیت مدرسه، دانش‌آموز در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت خود ثبت نام شود.

وی افزود: مدارس غیردولتی، شاهد، استعداد‌های درخشان و هیات امنایی نیز بر حسب شهریه‌های مصوب ثبت نام دانش آموزان را انجام دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.