×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
افتتاح مسیر دسترسی جلوخان آرامگاه فردوسی به هارونیه / ۱۰۵میلیارد تومان اعتبار برای عمران توس اختصاص یافت‌

مسیر جلوخان آرامگاه فردوسی در توس به هارونیه متصل شد و پروژه جدیدی در راستای عمران توس بهره برداری شد.

مشهدمقدس– ابوالفضل مکرمی‌فر صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه احداث پیاده‌راه مسیر جلوخان آرامگاه فردوسی به هارونیه اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم با شورای شهر هم پیمان شدیم تا اقداماتی را در حوزه توس شروع کنیم. حتی یک روز این اقدامات تعطیل نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: ۴۵ میلیارد تومان میراث فرهنگی و ۶۰ میلیارد تومان شهرداری برای این محدوده اعتبار اختصاص داده است.

مکرمی فر خاطرنشان کرد: به طور ویژه از تصمیمات شورای شهر و اقدامات شهردار مشهد نه تنها برای توس بلکه برای گوشه گوشه شهر سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم این اقدامات که شروع شده استمرار پیدا کند.

سید مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: سه بنای فاخر در این محدوده است و قصد داشتیم مسیر مناسبی به هم داشته باشند. معابر آرامگاه، ارگ و هارونیه را موفق شدیم در سه سال گذشته اصلاح کنیم تا در شان علاقه‌مندان به توس باشد.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰ مجسمه فاخر از داستان‌های شاهنامه به طراحان سفارش دادیم، دو مجسمه امروز رونمایی می‌شود و سه مجسمه نیز در جلوخان پیشتر نصب شده بود. سه مجسمه دیگر نیز در راه است.

ریاضی خاطرنشان کرد: جشنواره نقاشی، شب شعر، بحث ادبی، موسیقی، سینمایی و پویانمایی به نام شاهنامه و فردوسی داریم. این غنای فرهنگی است.مردم امروز فردوسی را از ۴ سال پیش بیشتر می‌شناسند، اما این عرصه جای کار بسیار دارد.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: پروژه مسیر پیاده‌راه جلوخان آرامگاه  فردوسی به هارونیه، اول بهمن ماه سال گذشته با برنامه زمانبندی ۱۱۵ روزه و با هدف زیباسازی و ساماندهی پیاده روی حدفاصل جلوخان آرامگاه فردوسی تا بنای هارونیه شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: این پروژه به طول ۷۰۰ متر شامل عملیات جدول کاری به طول ٥هزار متر، کف‌سازی با تایل بتنی ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع، ساخت و نصب نیمکت فلزی ۵۸ عدد، تهیه و نصب ۴۴ عدد سطل زباله و ۹۰ عدد پایه چراغ، ۴ هزار مترمربع اجرای فضای سبز و آماده سازی فضای رویداد به میزان پنج هزار متر مربع است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.