×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
مسکن در کلانشهرها پایین کشید

«قیمت پیشنهادی» فروشنده‌های آپارتمان در کلان‌شهرها نسبت به پایان سال۹۹ به‌صورت میانگین بین ۲ تا ۴درصد کاهش پیدا کرده است. دسته‌ای از فروشنده‌ها البته قیمت‌ها را تغییر نداده‌اند و دسته‌ای دیگر نیز همچنان به افزایش قیمت امید دارند. دغدغه سازنده‌‌ها در شهرها مشابه نگرانی بسازوبفروش‌های تهران است. کاهش قیمت فروش در آپارتمان‌های چندساله محسوس است. نبود هیجان چه مثبت و چه منفی در بین غالب فروشنده‌ها و همچنین پرهیز از اعلام قیمت در فایل‌ها برای افزایش زنگ‌خور فایل‌های معرفی‌شده به بازار فروش مسکن نیز از دیگر ویژگی‌ها و تغییرات ایجاد شده در بازار مسکن اردیبهشت ماه شهر تهران در مقایسه با بازار اسفند ماه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، در کلان‌شهر کرج که اسفند ماه سال ۹۹ برابر با هرمترمربع ۱۲ میلیون و۷۰۰ هزار تومان بود، در اردیبهشت ۱۴۰۰ با ۴ درصد کاهش به طور متوسط به ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومان رسیده است. در مشهد نیز در فایل‌های فروش مسکن درج شده در این سامانه میانگین قیمت هر مترمربع مسکن با ۲ درصد کاهش در این بازه زمانی از ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۱۳‌میلیون و۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

در تبریز نیز کاهش ۷/ ۳ درصدی متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در فایل‌های فروش در بازه زمانی اسفند ۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ۱۴۰۰ مشاهده می‌شود. متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در این کلان‌شهر از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ۱۴۰۰ رسیده است. در شیراز نیز متوسط قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی در فایل‌های فروش در این بازه زمانی ۴درصد کاهش داشته و متوسط قیمت هر مترمربع از ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.
در شهرهای اصفهان، اهواز و قم متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این بازه زمانی تنها ریز نوسان یک تا ۲ درصدی داشته است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.