×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
جایگاه بیست و ششم کردستان در سرانه درآمد شهری

سنندج ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: در حال حاضر میانگین سرانه درآمد شهری در کشور ۵۴ میلیون تومان است که این رقم در کردستان ۴۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، خالد جعفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کردستان دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی در بحث سرمایه‌گذاری است، ولی برخی از عوامل مانع از شکل‌گیری این امر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: بنابراین برای از بین بردن این نوع نگاه در بحث سرمایه‌گذاری در کردستان نیازمند همراهی و تعامل رسانه‌های استان هستیم.

وی تصریح کرد: از رسانه‌های استان درخواست داریم که با پیگیری‌های خود و پرداختن به نکات مثبت دیدگاه‌های منفی نسبت به استان را از بین ببرند زیرا با این کار می‌توانیم که زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در این خطه مهیا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان افزود: در حال حاضر میانگین سرانه درآمد شهری در کشور عددی در حدود ۵۴ میلیون تومان است که این رقم در استان کردستان ۴۰ میلیون تومان است که نسبت به میانگین کشوری در رتبه بسیار پایین‌تری قرار داریم به نحوی که در بحث سرانه درآمد شهری، در جایگاه ۲۶ ایستاده‌ایم.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرانه درآمد ۲۰ میلیون تومانی خانوارهای روستایی در کردستان، اعلام کرد: در بحث درآمد خانوارهای روستایی نیز نسبت به میانگین کشوری کردستان در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد چرا که سرانه درآمد کشوری ۲۶ میلیون است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ادامه داد: کسی نمی‌تواند منکر تورم در کردستان باشد، ولی این بدان معنا نیست که این استان، استانی گران در کشور محسوب می‌شود.

جعفری اظهار داشت: سال گذشته بانک‌های عامل کردستان بیش از ۱۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به سال ۹۸ از رشد ۹۹ درصدی برخوردار بوده است.

وی در پایان گفت: مسئولین استانی نیز از بدنه مردم هستند و مشکلات و گرانی را درک می‌کنند و در تلاش برای بهبود وضعیت و جایگاه استان هستند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.