×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
هاآرتص: بازگشت دولت آمریکا به برجام قطعی شده است

یک تحلیلگر صهیونیست در مطلبی در هاآرتص، سفر هیئت بلندپایه نظامی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به آمریکا برای کارشکنی در مسیر احیای برجام را بی‌فایده دانست.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، به نقل از معانیوز، تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی سفر هیئت صهیونیست به آمریکا برای بحث در خصوص توافق هسته‌ای ایران را کم فایده ارزیابی کرد.

هاموس هرئل در مطلبی در روزنامه هاآرتص می‌گوید: هیئت اسرائیلی این هفته در واشنگتن برای بحث در مورد توافق هسته‌ای ایران حضور داشت، اما به نظر می‌رسد که حضور آن‌ها تاثیر عملی بسیار اندکی به همراه داشته است.

این هیئت که متشکل آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش، یوسی کوهن، رئیس موساد و تمیر هایمن، رئیس دایره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی است، برای جلوگیری از پیوستن آمریکا به برجام راهی واشنگتن شد.

به نوشته مفسر نظامی رژیم صهیونیستی، ارزیابی‌های سازمان امنیتی این رژیم حکایت از آن دارد که دولت جو بایدن بازگشت فوری به توافق اصلاح شده را قطعی کرده و تل‌آویو به تهیه فهرستی از دیگر درخواست‌های امنیتی از آمریکایی‌ها پس از امضای برجام روی آورده است. هرئل به نقل از منابع سیاسی می‌نویسد بهبود توان مازاد نیروی هوایی و در رأس آن، توان هجومی در منطقه سوم، یعنی دور از مرز‌های فلسطین اشغالی مورد بحث طرفین است.

تحلیلگر صهیونیست بر اساس گفته‌های این منابع مدعی می‌شود در صورت شکست این توافق و مشخص شدن این که ایران برجام را نقض کرده و به سمت تولید سلاح هسته‌ای پیش رفته است، این امر به مثابه بیمه تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

به گفته هرئل، در دیدار مقامات صهیونیست با همتایان آمریکایی همچنین بر سر آمادگی برای برخورد مشترک با تهدید‌های ناشی از پهپاد‌ها و موشک‌های کروز ساخت ایران، توافق صورت گرفته است.

گفتگو‌های ایران و گروه ۱+۴ که از اوایل فروردین ماه آغاز شده، با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد.

شایان ذکر است، هر چند به نظر می‌رسد استراتژیست‌های آمریکایی تلاش دارند با برداشتن موقت برخی تحریم‌های کوچک، ایران را به پایبندی کامل به برجام ترغیب کنند و در ادامه برداشتن تحریم‌های دیگر منوط به مذاکره تهران درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای شود، موضع جمهوری اسلامی در این مذاکرات صریح و شفاف و در یک عبارت خلاصه می‌شود: لغو کامل تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها. در این صورت ایران به تعهدات خود ذیل برجام بازمی‌گردد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.