×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
طلب ۱۷۰۰ میلیارد تومانی قطعه‌سازان از شرکت‌های خودروسازی/۱۸۰۰ مهندس در صنعت قطعه سازی فعالیت می‌کنند

رئیس انجمن قطعه سازان استان البرز با بیان اینکه بیش از ۸۰۰۰ اشتغال بخش قطعه سازی ۱۸۰۰ نفر مهندس هستند، گفت:قطه سازان ۱۷۰۰ میلیارد تومان از شرکتهای خودروسازی طلب دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، رضا رضایی در نشست هم اندیشی جمعی از صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان البرزدر جمع خبرنگاران اظهار داشت:  مجلس مهم ترین جایگاهی است که می تواند در راستای تحقق شعار سال پیشقدم باشد.

وی  افزود: توسعه و رونق تولید سبب افزایش سطح اشتغال زایی در جامعه است، از طرفی بالا رفتن سطح اشتغال هم به یقین سبب بهبود جی دی پی(تولید ناخالص داخلی) است.

رئیس انجمن قطعه سازان استان البرز  با این توضیح که ما فعالان بخش خصوصی بیش از  چهل سال است که در عرصه تولید در حال فعالیت هستیم، بیان کرد: در این مدت هر موقع دولت ها نیاز داشتند نیم نگاهی به فعالان بخش خصوصی داشتند.

 وی در ادامه با بیان اینکه مجلس محل قانونگذاری است و قوانین را وضع کرده و بر آن نظارت هم می‌کند، گفت: از سویی در همه جای دنیا همین قوانین وضع شده هستند که موجب رشد و توسعه کشورها می شوند.

رئیس انجمن قطعه سازان استان البرز با بیان اینکه در مجموع بطور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۸ هزار نفر در گروه‌های قطعه سازان در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: از این تعداد بیش از ۱۸۰۰  آنها مهندس هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول قطعه سازان در دست خودروسازان کشور است ، گفت: این در حالی است که با توجه به اهمیت پرداختن به مسئله جهش تولید باید در این راستا اقدام موثری انجام می‌شد.

رضایی با اشاره به شعار امسال که بر مبنای تولید، پشتییانی‌ها و مانع زدایی است، تاکید کرد: انتظار می‌رود که مجلس کنونی حرف‌های گذشته و حرف‌های امروز را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه چندین سال است که با مسائلی از جمله نوسانات ارزی و نقل و انتقال  آن و از سویی تورم در جامعه مواجه هستیم ، افزود: بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار ما هک شد، زیرا مسیر قانونی برای انجام نقل و انتقالات ارزی بسته بود.

رضایی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نیروهای جوان در بخش‌ها تولیدی و لزوم توجه به ظرفیت‌های موجود عنوان کرد : مجلس کنونی هم مجلس جوانی است که انتظار داریم در راستای اجرایی شدن قوانین حرکت کند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.