×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
حدود ۶ هزار خودرو در خراسان رضوی رایگان گازسوز شدند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: موتور پنج هزار و ۹۰۰ دستگاه خودروی عمومی ظرف یک سال اخیر در سطح این استان به طور رایگان گازسوز شده است.

علی‌اصغر اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: هم‌اینک نیز مالکان هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دیگر در سطح خراسان رضوی در نوبت اقدام فنی برای گازسوز موتور خودروهای خود به سر می‌برند. 

وی ادامه داد: ۵۰ کارگاه تخصصی و دارای مجوزهای فنی لازم در سطح استان خراسان رضوی عملیات دوگانه‌سوز نمودن موتور خودروهای متقاضی را بر عهده دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: ۱۱ واحد از مجموع کارگاههای پنجاه‌گانه مجاز برای گازسوز نمودن خودروها در سطح این استان عملیات فنی خود را به منظور گازسوز نمودن موتور خودروهای عمومی و بطور رایگان انجام می‌دهند. 
وی افزود: هزینه گازسوز نمودن موتور خودروهای عمومی بر عهده وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است. 

اصغری ادامه داد: وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به همین منظور با تولیدکنندگان مخازن و کیت ویژه موتورهای گازسوز، قرارداد منعقد کرده‌اند. 

وی گفت: واحدهای تولید مخازن و کیت ویژه موتورهای گازسوز نیز در قالب قرارداد با کارگاههای مجاز این حوزه و بر اساس درخواست‌ آنها ادوات لازم گازسوز نمودن موتور خودروها را بطور مستقیم در اختیار این کارگاهها قرار می‌دهند. 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی افزود: متقاضیان گازسوز نمودن موتور خودور، می‌بایست به این منظور با مراجعه به “سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه‌سوز کشور” فعال در شبکه اینترنت با آدرس gcr.niopdc.ir در آن ثبت‌نام لازم را انجام دهند. 

وی ادامه داد: این متقاضیان پس از طی روند ثبت‌نام در سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه‌سوز کشور با ثبت کد ملی، شماره تلفن همراه و دیگر مشخصات لازم، می‌توانند برای گازسوز نمودن خودروی خود در زمان مناسب به نزدیکترین کارگاه منتخبشان مراجعه نمایند. 
اصغری در ادامه مصاحبه با خبرنگار همچنین رشد و توسعه صنعت گاز فشرده مایع یا سی.ان.جی را به عنوان سوخت ملی کشور، معیاری برای سنجش میزان رشد و توسعه اقتصادی و زیست محیطی توصیف و بیان کرد: بر این اساس اهتمام هرچه بیشتر نسبت به ترویج و رونق‌ مصرف سی.ان.جی به عنوان سوخت پاک خودروها در سطح شهرها و روستاهای کشور اقدامی مهم و موثر بر کاهش آلودگی هوا و تثبیت هوای پاک تنفسی برای همگان است. 

۱۳۵ باب جایگاه سی.ان.جی در سطح منطقه نفتی خراسان رضوی مصرف روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعبی گاز طبیعی فشرده را در سطح این منطقه چهار میلیون و ۹۷۰ هزار نفری تامین و عرضه می‌کنند. شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی شهرستانهای مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را در این استان زیرپوشش خدمات خود دارد.

۲۱ شهرستان دیگر با مجموع جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دو شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شامل منطقه تربت‌حیدریه و منطقه سبزوار هستند. 

خراسان رضوی شامل ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.