×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی کرمانشاه تا ۲هفته آینده

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمبود تخت‌های بیمارستانی برای بیماران کرونایی این استان تا ۲ هفته آینده مشاهده خواهد شد.

ابراهیم شکیبا صبح امروز با اشاره به آغاز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور و در استان کرمانشاه اظهار کرد: این موج با سه موج قبلی بسیار متفاوت است، زیرا که موج چهارم کرونا با وجود ویروس جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی سبب افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان و در نتیجه بستری‌های کرونایی شده است.

وی با بیان اینکه در موج‌های قبلی شیوع کرونا فرصتی برای ابتلاء و در نتیجه بستری شدن افراد و ترخیص بیماران کرونایی قبلی از بیمارستان‌ها وجود داشت، افزود: این ویروس بسیار تهاجمی‌تر شده تا جایی که فرصتی برای ترخیص بیماران قبلی به کادر درمان نمی‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه این مشکلات به صورت سراسری در کشور وجود دارد، گفت: تنها راه پیشگیری و مبارزه با موج چهارم ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک توسط مردم است.

شکیبا تصریح کرد: در صورتیکه مردم رعایت نکرده و تعداد بستری شدگان و مبتلایان به ویروس کرونا با همین روال افزایش پیدا کند، تا ۲ هفته آینده کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان کرمانشاه مشاهده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: ضریب سرایت و انتقال ویروس جهش یافته کرونا بسیار بالاتر از نوع قبلی آن بوده و با شروع علائم بیماری به سرعت تمام ریه‌های بیمار درگیر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به محدودیت‌های اعمال شده از روز گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه این محدودیت‌ها در سطح شهر توسط عده‌ای رعایت نمی‌شود، در صورت اجرای کامل محدودیت‌های کرونایی قطعاً در پیشگیری و کاهش مبتلایان به ویروس کرونا تأثیرگذار خواهد بود.

شکیبا تاکید کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط عده‌ای سلامت کل جامعه را به خطر می‌اندازد، متأسفانه هم اکنون برگزاری مراسم عزاداری و جشن عروسی در استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.