×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
روایت رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی از حاشیه‌های سفر جهانگیری به مشهد/ ماجرای درگیری امروز چه بود؟

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مورد جزئیات جلسه امروز دراستانداری خراسان رضوی توضیحاتی داد.

احسان ارکانی  در مورد اتفاقات امروز در استان خراسان رضوی اظهار داشت: میزبان معاون اول رئیس جمهور بودیم که برای افتتاح برخی پروژه‌ها حضور یافتند و پیرو صحبت دیروز استاندار خراسان رضوی، بنده به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان در جلسه حاضر شدم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان کرد: در زمان استقرار متوجه شدیم برخی آقایانی که وابسته به نهاد ریاست جمهوری بودند اصرار داشتند که به‌جای رئیس مجمع نمایندگان استان فرد دیگری که گویا معاون آقای نوبخت است در جایگاه بنده بنشیند و این موضوع سبب کشمکش لفظی استاندار خراسان رضوی با تصمیم‌گیرندگان شد.

ارکانی گفت: فضا به‌گونه‌ای بود که حتی صندلی برای نشستن رئیس مجمع نمایندگان استان وجود نداشت و به استاندار خراسان رضوی نیز این مسئله را عنوان کردیم و گفتیم “در این صورت دلیلی برای حضور ما نیست و بنده در خارج از مکان پیش‌بینی‌شده می‌نشینم و مسائل را مطرح می‌کنم زیرا بحث جایگاه نشستن مطرح نیست”.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان از فرصت استفاده و مسائل و معضلات استان را مطرح کردم و در ادامه خطاب به آقای جهانگیری نیز گفتم “ما با شما اختلاف نظر سیاسی داریم اما وقتی جلسه برای مردم است باید مباحث کارشناسی مطرح شود و این نگاه ما به دولت است اما متأسفانه نگاه دولت به نمایندگان به‌شکلی است که در جلسه شاهد بودیم”.

ارکانی افزود: آقای عنابستانی و آذری نماینده قوچان نیز مشابه بنده جلسه را ترک کردند. فکر می‌کنم فقط آقای رحیمی نماینده تایباد و خانم چنارانی نماینده نیشابور در جلسه باقی ماندند.

وی گفت: آقای طلایی دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی که بیرون جلسه بودند شاهد توهین‌های عوامل ریاست جمهوری به نمایندگان مجلس بودند و به این امر اعتراض کردند و با ایشان هم برخورد شده و حتی در یکی از اتاق‌های استانداری محبوس شده بودند و پیگیری کردیم ایشان از استانداری خارج شود.

ارکانی با ابراز اینکه این قبیل رفتارها حتی در مراودات عادی نیز ناپسند و متکبرانه و نخوت‌آمیز است تصریح کرد: بنده ۱۰ سال در استان بوده‌ام و چندین سال معاون استانداری نیز بوده‌ام و این قبیل رفتارها مسبوق به سابقه است که حاوی و حاکی نگاهی نخوت‌آمیز و متکبرانه است.

وی گفت: قطعاً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد به نمایندگان مردم توهین شود و سعی کردیم در این موضوع با صلابت از جایگاه مردم و نماینده مردم دفاع کنیم.

ارکانی خاطرنشان کرد: بعد از این ماجرا با استاندار خراسان رضوی و آقای جهانگیری تلفنی مکالمه‌ شد و سعی کردند به‌نوعی ماجرا را تلطیف کنند اما بحث ما بحث صندلی و جایگاه نشستن نبوده است بلکه باید هر موضوعی براساس حساب و کتاب باشد و با رفتار قلدرمآبانه نمی‌توان کار را پیش برد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.