×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو نیسان رونیز و رنو کولیوس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان رونیز با رنو کولیوس  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی نیسان رونیز:

نیسان رونیز، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۰۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۵.۲ ثانیه است.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است. امکانات این خودرو شامل شیشه بالابر عقب برقی است. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که ساختار قدیمی پیشرانه رونیز سازگاری بسیار مناسبی با بنزین‌های داخلی دارد، اما در بحث مصرف سوخت تا حدودی پر اشتها ظاهر می‌شود که البته این هم با توجه به وزن بالای اتومبیل طبیعی به نظر می‌رسد.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

معرفی رنو کولیوس:

رنو کولیوس، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۸۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT X-Tronic استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۸ ثانیه است.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ هاى جلو، شکل C با طراحى LED چراغ هاى دى لایت، چراغ مه شکن جلو با قابلیت چرخش با فرمان، سنسور پارک ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دید عقب، سانروف برقى پانورامیک، LED آینه هاى جانبى مجهز به راهنماى، آینه هاى جانبى برقى تاشو همراه با گرمکن، آینه عقب الکتروکرومیک اتوماتیک اشاره کرد.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سیستم هشدار دهنده نقاط کور، فرمان دور چرم، کروز کنترل و محدود کننده سرعت،TFT کیلومتر شمار فول دیجیتال، تهویه اتوماتیک دوگانه با کانال هواى سرنشینان عقب، جاسیگارى و فندک، کنسول مرکزى متحرک به صورت کشویى، جا لیوانى خنک شونده، ترمز دستى الکترونیکى، داشبورد با چراغ روشنایى، صندلى هاى چرمى،  پشت سرى قابل تنظیم براى صندلى هاى جلو و عقب، صندلى هاى تاشوى عقب با قابلیت تفکیک ۶۰:۴۰ مجهز به کنسول است.

خودرو
نیسان رونیزرنو کولیوس 
کشور سازنده
ژاپنفرانسه
سال (طراحی)
۲۰۰۵۲۰۱۷
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۲۴۰۰سی سی۲۴۸۸سی سی
حداکثر قدرت
۱۶۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۰۸ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستیCVT X-Tronic
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۵٫۲ ثانیه۹٫۸ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۶۱ کیلومتر در ساعت۱۹۹ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۷۷۰ کیلوگرم۱۶۰۷ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۶۰ طول – ۱۹۱۰ عرض – ۱۸۸۰ ارتفاع۴۶۷۳ طول – ۲۰۶۳ عرض – ۱۶۷۸ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۴۹۴ میلیمتر۲۷۰۵ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۱۱٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر۸٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۶۰ لیتر۶۰ لیتر
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای(Hill Assist) سيستم كنترل پايدارى به همراه سيستم كمك به شروع حركت در سر بالايى – ABS – EBA – ESP – HSA
کیسه هوا
 كيسه هواى ايمنى جلو، جانبى و پرده اى عقب (۶ عدد)
سیستم صوتی
قابلیت پخش CDمانيتور لمسى ۸٫۷ اينچى – رنو R-LINK سيستم ناوبرى – به همراه ۱۳ عدد بلندگو BOSE سيستم صوتى حرفه اى – بلوتوث و دكمه فرمان صوتى روى غربيلك فرمان

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.