×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
طرح شبنم برای مبارزه با قاچاق کالا به کجا رسید؟

یک مقام مسئول گفت: طرح شبنم تنها به دلیل ایراداتی که داشت متوقف شد و اکنون سامانه‌های شناسه کالا و رهگیری نیز همان هدف را دنبال می‌کنند.

امیر محمد پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در پاسخ به انتقادات برخی از اصناف پیرامون اجرایی نشدن طرح شبنم، ضمن اشاره به اینکه هدف ایجاد چنین طرح‌هایی، شناسایی کالای قاچاق در سطح عرضه است، توضیح داد: طرح شبنم در حقیقت طرحی بود که منجر به شناسایی کالای قاچاق در سطح عرضه می‌شد، بنابراین در حال حاضر هم هدف تغییری نکرده است.

او افزود: با تصویب قانون مبارزه با قاچاق در سال ۹۲، دولت مکلف شده که شناسایی کالا و رهگیری را اجرایی کند. اساس پیش‌بینی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در زمینه شناسایی کالا و رهگیری، ادامه همان مسیر است؛ یعنی، هدف تغییری نداشته و ابزار تغییر کرده است.

پرهام فر ادامه داد: تلاش شد تا ایرادات طرح شبنم با سامانه شناسایی کالا که زیرسامانه جامع تجارت است، مرتفع شود. بنابراین، طرح شبنم صرفاً به دلیل ایراداتی که داشت و اتفاقاتی که در مقام اجرا رخ داد، متوقف شد.

او ضمن تاکید مجدد بر هدف طرح شبنم در مبارزه با قاچاق کالا، اظهار کرد: اکنون همین موضوع با امکان رصد و استعلام کالا فراهم شده است؛ یعنی، سامانه شناسایی و رهگیری کالا، امکان رصد و استعلام کالا را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.