×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024
۳۰۰ میلیارد پول نقد و اسناد خزانه داریم و مدیران برای انجام کار می‌گویند پول نداریم!

به گزارش اقتصاد کلان، استاندار کرمانشاه با اشاره به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی استان از خزانه دولت گفت: علاوه بر این ۲۶۰ میلیارد تومان هم اسناد خزانه داریم که تاکنون جذب نشده و این درحالی است که برای انجام کار و یا پروژه‌ای مدیران می‌گویند پول نداریم!

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۱۶ اسفند) ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان با اشاره به لزوم جدی رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در سطح جامعه گفت: متاسفانه برخی گزارشات نشان می‌دهد رعایت پروتکل ها چندان که باید در ادارات استان صورت نمی گیرد و نیاز است مدیران کل در این زمینه اهتمام جدی تری داشته باشند.

وی افزود: قطعا اگر موردی از تخلف مشاهده شود، مدیران آن دستگاه مسئول هستند و باید بصورت جدی پیگیر اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح دستگاه زیرمجموعه خود باشند.

بازوند تاکید کرد: باید بصورت جدی از ورود کارمندان و مراجعه کنندگان بدون ماسک به ادارات استان جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبارات ۳۲ میلیارد تومانی بند ۱۹ جهت تکمیلی زیرساخت های استان از جمله زیرساخت های گردشگری و پایانه ها گفت: این اعتبارات که ۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص شده فرصت خوبی برای تکمیل زیرساخت هاست و باید در این هفته مبادله موافقت نامه آن صورت گیرد.

وی به سهم نقدی ۳۵ میلیارد تومانی استان از خزانه دولت هم اشاره کرد و افزود: همچنین ۲۶۰ میلیارد تومان اسناد داریم و مدیران باید برای جذب این اعتبارات هزینه کنند.

بازوند گفت: برای استفاده از اعتبارات نقدی فقط تا پایان سال فرصت هست و مدیران باید هرچه سریعتر برای جذب این اعتبارات اقدام کنند.

وی افزود: جای تعجب است که مدیران دستگاه ها موقع انجام کار و پروژه مدام می گویند اعتبار نداریم، اما ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۲۶۰ میلیارد تومان اسناد خزانه استان همچنان بلااستفاده مانده است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اگر مدیران تا پایان این هفته این اعتبارات نقدی را جذب نکنند کمیته تخصیص اجازه جابجایی این اعتبارات را دارد و این اعتبارات به دستگاهی داده می شود که نیاز داشته و توان جذب دارد.

وی افزود: در بحث اسناد خزانه هم تا پایان تیرماه سال آینده فرصت هست و مدیران باید هرچه سریعتر از این اسناد هم استفاده کنند.

بازوند در ادامه با اشاره به گلایه برخی دستگاه ها از پایین بودن تخصیص اعتبارات هزینه ای گفت: شرایط اقتصادی کشور مشخص است و کشور با تحریم های بسیاری روبروست و قطعا همانطور که مشاغل آزاد دچار سختی می شوند، طبیعی است که این شرایط روی حقوق کارمندان دولت هم اثرگذار است.

وی افزود: ۳۱ میلیارد تخصیص جدید اعتبارات هزینه ای داشتیم که با پیگیری های بسیار این میزان را به ۵۱ میلیارد تومان رسید و جزو چهار استان اول در بحث تخصیص این اعتبارات هستیم.

استاندار کرمانشاه در پایان از ابلاغ ۸۰ طرح اقتصادی مقاومتی به دستگاه ها برای سال ۱۴۰۰ خبر داد وافزود: مدیران باید این طرح های باارزش برای اقتصاد استان را با جدیت بسیار پیگیری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.