×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
تکمیل طرح‌های ورزش دانش‌آموزی کردستان یک هزار میلیاردریال نیاز دارد

 به گزارش اقتصاد کلان، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزش دانش‌آموزی استان به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

افشین خوشگوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کلان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ پروژه ورزشی نیمه تمام آموزش و پرورش در این استان وجود دارد که شامل ۹ باب استخر و هشت باب سالن و زمین چمن مصنوعی بوده که برای تکمیل این پروژه‌ها بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: عملیات کلنگ‌زنی و آغاز احداث بیشتر این طرح‌ها از سال ۸۸ آغاز شده اما از پیشرفت فیزیکی زیادی برخوردار نیستند و بیشترین درصد پیشرفت ۳۵ درصد و حتی برخی پروژه‌ها کمتر از این میزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان  گفت:  با وجود اینکه این استان از نظر سرانه فضای ورزشی آموزش پرورشدر در ردیف ۲۵ کشور قرار دارد با تلاش‌های انجام یافته توانسته‌ایم از لحاظ عملکردی از رتبه ۲۸ ابتدای  سال۱۳۹۲ هم اکنون به رتبه هفت کشور برسیم.

وی با تاکید بر فراهم‌سازی بستر مناسب برای بهره‌مندی دانش‌آموزان مدارس همجوار سالن‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در ساعات ورزش از این اماکن اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۸ مکان ورزشی ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها  در مجاورت ۲۰۰ مدرسه  قرار دارد که ۶۶ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهند.

خوشگوار اضافه کرد: همچنین ۱۳ مکان ورزشی دیگر ارگان‌های دولتی در کنار ۸۹ مدرسه با ۱۱ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار دارد که اگر مهم در شورای تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان تصویب شود، ظرفیت بسیار خوبی در راستای هم‌افزایی و تعامل بین بخشی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اکثرا سالن‌های ورزشی در نوبت صبح بدون مراجع و استفاده هستند، این مساله در راستای غنی سازی ساعات ورزش مدارس و استفاده دانش آموزان از فضای مناسب بسیار موثر باشد.

معالون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد، با نظر مساعد استاندار کردستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اعتبار لازم برای تکمیل پرووژه‌های نیمه‌تمام  در اعتبارات سال آینده پیش بینی شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه‌هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.