×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
امسال ۱۰۲۶ میلیارد ریال در بخش مخابرات کردستان هزینه شده است

به گزارش اقتصاد کلان، مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: این شرکت از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۲۶ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف از جمله احداث سایت همراه اول و توسعه مشترکان پهن باند اینترنت هزینه کرده است.

آزاد حکمت روز چهارشبنه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کلان اظهار داشت: امسال ۲۸۴ سایت تکنولوژی همراه اول از  ۲G به ۳G و  ۴G ارتقا داده شد که از این تعداد ۱۴۷ سایت آن جاده‌ای و روستایی بوده است. 

وی یادآور شد: توسعه مشترکان تلفن ثابت به تعداد ۱۰ هزار و ۹۷۳ مورد، توسعه مشترکان باند پهن اینترنت به تعداد ۱۹ هزار و ۵۵۹ پورت و توسعه FTTH به تعداد یک هزار و ۶۶۲ پورت از جمله‌ اقدامات انجام شده در سال جاری است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به محرومیت ۶۰۰ تا ۷۰۰ روستای استان از اینترنت پرسرعت اشاره کرد و گفت: اجرای ۲۵۵ کیلومتر فیبرنوری، احداث ۱۷ سایت همراه اول و توسعه سایت تکنولوژی همراه اول ۲G از جمله اقداماتی است که امسال این حوزه انجام شد.

حکمت با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده است، افزود: از این پس واگذاری خط تلفن ثابت در تمام بخش‌ها در قالب شبکه فیبرنوری به مشترکان استان انجام می‌شود.

استان کردستان هم اکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ اینترنت در استان ۷۲ درصد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه ۱۳۴ درصد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.