×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ اسفندماه جاری آغاز می‌شود

به گزارش اقتصاد کلان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور از روز ۲۰ اسفند، چهارشنبه ۲ هفته بعد در استان آغاز می شود.

علی مصطفوی روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: این عملیات تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ٢۶ اسفند ١٣٩٩ به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ١۴٠٠ آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۲ فروردین ١۴٠٠ به مدت ۷ روز ادامه خواهد یافت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تدابیر لازم ازطرف وزارت کشور جهت ثبت نام الکترونیکی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اندیشیده شده و کاندیداها می توانند با نصب نرم افزار معرفی شده توسط وزارت کشور در گوشی تلفن همراه یا رایانه شخصی در این انتخابات ثبت نام کرده و تنها برای تایید نهایی ثبت نام در فرمانداری ها حضور پیدا کنند.

مصطفوی اظهار کرد: برای اخذ آرای مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی، سه هزار و ۵۱۲ شعبه و برای انتخابات ریاست جمهوری نیز ۲ هزار رو ۹۶۲ شعبه اخذ رای در استان  پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۴۸ شهر و شوراهای اسلامی روستا در ۲ هزار و ۱۷۲ روستای استان برگزار می‌شود.

وی آذربایجان غربی را رنگین کمان ادیان و اقوام در کشور خواند و اظهار کرد: پرهیز از هرگونه توهین به اقوام و قومیتی کردن انتخابات پیش رو لازمه پیشرفت و توسعه استان است و از احزاب و گروه های سیاسی انتظار داریم در وحدت میان پیروان ادیان و اقوام مختلف در استان نقش موثر و فعالی داشته باشند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از رسانه ها ، تشکل ها و احزاب نیز خواست تا ضمن اطلاع رسانی‌های لازم برای آگاهی مردم از روند ثبت‌نام و حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا ، افراد توانمند و صاحب نظر را برای ثبت نام در انتخابات و همچنین اقشار مختلف مردم را برای حضور در پای صندوق های رای تشویق کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.