×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
تحقیقات ترکیه از نماینده حامی کردها در پی سفر به اقلیم کردستان عراق

به گزارش اقتصاد کلان، مقامات ترکیه امروز (یکشنبه) تحقیقات خود را درباره نماینده حامی کردها آغاز کردند که گفته می‌شود وارد منطقه تحت کنترل کردها در عراق شده است‌؛ جایی که ۱۳ گروگان ترکیه‌ای همزمان با عملیات اخیر آنکارا کشته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کلان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر دادستان کل ترکیه اعلام کرد، طبق آنچه در یک برنامه تلویزیونی فاش شده است، تحقیقات را درباره نماینده دیریت دیلان تاسدمیر درباره وابستگی وی به سازمان تروریستی آغاز کرده است.

در مصاحبه تلویزیونی، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه تاسدمیر، عضو حزب “دموکراتیک خلق‌ها”؛ حامی کردها را به سفر به شهر گارا در شمال عراق متهم کرد؛ جایی که آنکارا اخیرا عملیاتی علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که از نظر ترکیه و متحدان غربی‌اش سازمانی تروریستی است، اجرایی کرده است.

ترکیه هفته گذشته حزب کارگران کردستان را به اعدام ۱۳ ترکیه‌ای که اکثر آنها سرباز و از نیروهای امنیتی هستند و از سال‌ها پیش در شمال عراق گروگان بودند، متهم کرد.

حزب کارگران کردستان به کشتن گروهی از زندانیان اعتراف کرد اما روایت مذکور ترکیه را تکذیب و اعلام کرد، ۱۳ تن در جریان حملات هوایی ترکیه کشته شده‌اند.

کشته شدن گروگان‌ها محافل حامی کردها در ترکیه به ویژه حزب دموکراتیک خلق‌ها را تحت فشار گذاشته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه این حزب را ویترین سیاسی حزب کارگران کردستان می‌داند و از سال ۲۰۱۶ ده‌ها تن ار مسؤولان و نمایندگانش بازداشت شده‌اند؛ مساله‌ای که کشورهای غربی را نگران کرده است.

سویلو روز شنبه گفت، حزب دموکراتیک خلق‌ها، حزب سازمان تروریستی(کارگران کردستان) است و در میان نمایندگان منتخب این حزب، یک چهره سیاسی وجود ندارد بلکه همه آنها تحت فرمان حزب کارگران کردستان هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.