×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
ذوالنور: موافقت نامه سازمان انرژی اتمی با آژانس نقض صریح قانون است

به گزارش اقتصاد کلان،  رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: موافقت‌نامه سازمان انرژی اتمی با آژانس نقض صریح قانون و مغایر با روح قانونی است که مجلس تصویب کرده بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد کلان، مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیبون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه با اشاره بیانیه مشترک معاون رییس جمهور، رییس سازمان انرژی اتمی  و مدیرکل آژانس انرژی اتمی اظهار داشت:  هفت سال است که  همه مسائل کشور به موضوع برجام گره خورده است و زندگی مردم و اقتصاد کشور شرطی شده است.

 وی اضافه کرد: برجام را منعقد کردند بدون از اینکه هیچ گونه تضمینی بگیرند کسانی که تضمین نگرفتند یا دشمن را می شناختند و یا نمی‌شناختند.  رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که دشمن ما زیاده‌خواه، بدعهد و پیمان شکن است ولی خلاف این موضوع قراردادی را بدون هیچ گونه تضمینی منعقد کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از ترامپ زمان ‌سوزی کردند و گام‌های پنج گانه را تخریب کردند چرا که دولت این گامها را اجرا نکرد و فرصت از دست مردم رفت، اما مجلس شورای اسلامی در یک اقدام انقلابی، قانونی تصویب کرد که برای طرف مقابل تکان دهنده بود که  دشمن را وادار به عکس العمل کند.

وی افزود: دولت زمزمه عدم اجرای قانون را شروع کرد و این در حالی است که رهبر انقلاب بر اجرای قانون تاکیدکردند. دولت این مساله را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره زد و پالس‌های سازشکارانه داد و دشمن را تطمیع کرد که امتیازی ندهد و از قانون مجلس حسابی نبرد.

ذوالنوری با بیان اینکه دولت باید به مجلس گزارش دهد، گفت: مجلس تصمیم می‌گیرد که دولت مجددا تعهدات برجامی را به اجرا بگذارد یا خیر.   دولت مرتب  پالس‌های فریبنده به دشمن داد و این حس را در دشمن ایجاد کرد که قانون مجلس ارزشی ندارد دولت خلاف قانون حرف زد و امروز هم زمان تعیین شده از سوی نمایندگان منقضی شد و  دولت هیچ حرکتی انجام نداد و این توهین به شان ملت است که  رافائل گروسی را به ایران بفرستند که اراده ملت و قانون را زیر پا بگذارد و دولت  قراردادی را با آنان منعقد کنند که نقص صریح قانون است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به نمایندگان گفت: شما در این قانون تصویب کردید که ممانعت از  اجرای این قانون جرم است. رییس جمهور مسئول است و این قرارداد که بین آژانس و سازمان اتمی منعقد شده است، خلاف قانون است و در بند دوم این قانون آمده است و نقص صریح قانون اقدام راهبردی است.

نماینده مردم قم افزود: هزینه‌هایی که از جیب مردم استفاده می‌کنیم نامشروع است. باید بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس رییس جمهور و هر کسی بر نقض این قانون دخالت داشته از سویی مجلس تصویب شود و به قوه قضاییه معرفی شوند و با آنان برخورد شود.  

وی گفت: امروز مجلس شورای اسلامی باید بایستد و تا قانون اجرا نشود هیچ مقام دولتی اجازه ورود به مجلس ندارد بنا ندارد که وقت دولت و ملت گرفته شد از نمایندگان خواهش می‌کنم که حرمت مجلس را نگه دارند و بر اجرای قانون تاکید کنیم.

ذوالنور افزود: این موافقت نامه نقض صریح قانون است و بر اساس قانونی که مجلس تصویب کرده فردا تمام نظارت‌های آژانس لغو و متوقف خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.