صنعت در کردستان مغفول مانده است

معاون عمرانی استاندار:

صنعت در کردستان مغفول مانده است

به گزارش اقتصاد کلان، کیومرث حبیبی معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: صنعت در کردستان مغفول مانده است / بررسی و تصویب ۲۲ طرح در کارگروه امور زیربنایی استان / خروج ۳۳ هزار تن گندم از طریق خط باری راه‌آهن سنندج / بررسی ۲۲ پرونده در سومین جلسه کمیسیون تبصره ماده یک

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه صنعت در استان کردستان مغفول مانده است، گفت: در جلسه کارگروه زیربنایی استان ۲۲ طرح کشاورزی، صنعتی و گردشگری در راستای توسعه صنعت، اشتغال و رونق اقتصاد استان بررسی و تصویب شد.
کیومرث حبیبی در جلسه کارگروه زیربنایی استان که در محل سالن جلسات ساختمان شماره ۲ استانداری برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه استان کردستان در زمینه صنعت و صنایع بزرگ مقیاس دچار عقب‌ماندگی اساسی شده است و استان بیشتر به سمت توسعه کشاورزی و صنایع وابسته حرکت کرده است که جا دارد به سمت صنایع غذایی و معدنی و فلزی و هایتک حرکت کند .

 

وی به نبود شهرک‌های صنعتی کافی در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: ظرفیت و پتانسیل‌های لازم برای توسعه صنعتی در استان وجود دارد و حدود یک میلیارد تن ذخایر معدنی و ۷ درصد آبهای جاری کشور شاهد بر مدعاست. لذا در طول سه سال اخیر بستر‌سازی مناسب برای این مهم صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه بخش عمده مصوبات دستورکار‌های این جلسه در راستای توسعه بخش صنعت و اشتغالزایی بود، تصریح کرد: در این جلسه ۲۲ طرح کشاورزی، صنعتی و گردشگری در راستای توسعه صنعت، اشتغال و رونق اقتصاد استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و بنا به نظر اعضای کارگروه غیر از یکی دو مورد، مابقی طرح‌ها به تصویب رسید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خط باری راه‌آهن سنندج- همدان اشاره کرد و گفت: امسال از طریق حمل ریلی بیش از ۳۳ هزار تُن گندم از کردستان خارج شده که معادل خروج چهار هزار کامیون از جاده‌های استان است، با توجه به ظرفیت استان تکمیل خط باری راه‌آهن سنندج- همدان ضروری است.

 

بر اساس این گزارش؛ ایجاد گلخانه، واحدهای پذیرایی و انواع غذاخوری بین‌راهی، هتل آپارتمان، پرورش گوسفند داشتی، سردخانه، پرورش مرغ گوشتی، پرورش ماهیان سردابی، احداث شرکت حمل و نقل، مجتمع گردشگری، گلخانه سبزی و صیفی‌، اقامت موقت افراد دارای اختلال اتیسم، احداث سنگ ساختمانی- تزئینی، شهرک صنعتی بزرگ کردستان، تولید محصولات باغی در گلخانه، شهرک صنعتی عصرآباد، توسعه شمش طلا، پرواربندی گوساله، توافقنامه تفویض بخشی از اختیارات شورای برنامه‌ریزی استان به کارگروه زیربنایی، ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات حاصل از کانی‌های غیر فلزی در انبار، از جمله طرح‌های مطرح‌شده کارگروه امور زیربنایی استان کردستان بود.

 

همچنین در سومین جلسه کمیسیون تبصره ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و با‌غهای استان کردستان، ۲۶ پرونده در بخش‌های مختلف، کشاورزی، صنعتی، گردشگری، آموزشی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و بنا بر نظر اعضا تعداد زیادی از این پرونده‌ها به تصویب رسید.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10720

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: