استاندار: زمین برای ۶۰ هزار واحد مسکن ملی در کردستان تامین شد

استاندار: زمین برای ۶۰ هزار واحد مسکن ملی در کردستان تامین شد

افزایش ۱۰۰درصدی شهریه مدارس در استان کردستان غیرقانونی است

استاندار: زمین برای ۶۰ هزار واحد مسکن ملی در کردستان تامین شد اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج اظهار کرد: امیدواریم تامین زمین به ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی برسد، چراکه آمار متقاضیان بالاست و کردستان بعد از فارس، دومین استان از لحاظ بیشترین متقاضی است.

وی یکی از عوامل تورم را بالا بودن قیمت مسکن و اجاره بها دانست و افزود: امیدواریم با واگذاری زمین و ساخت مسکن ملی، شاخص تورم کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

استاندار کردستان به پیشرفت در حوزه کشاورزی اشاره داشت و اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته ظرفیت سیلوهای گندم و غلات در استان به یک میلیون تن یعنی ۴۰ درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه افزایش زیرساخت در بخش کشاورزی، به تقویت اشتغال منجر خواهد شد.

زارعی کوشا بر لزوم جذب و هزینه اعتبارات عمرانی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها سریعتر این اعتبارات را جذب کنند تا مبلغی برگشت داده نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، خواستار توجه به نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها و اجتناب از تخریب شد و افزود: باید خدمات خودمان و دیگران را نقد، ارزیابی و منصفانه تحلیل کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه توجهی به فحاشی ها و تخریب‌های مغرضانه نمی کنیم، ادامه داد: برخی ها به نام رسانه مشغول به فحاشی هستند که حاصل تعاملات نامبارک و فعل و انفعالات مالی است و ما به این سخنان بی ارزش توجه نمی کنیم و با قدرت به مردم خدمت می کنیم.

خریداری یک میلیون و ۱۶۷ هزار تن گندم

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم اظهار کرد: امسال تاکنون یک میلیون و ۱۶۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و پیش بینی ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده که محقق خواهد شد.

پیمان اسکندری ارزش این میزان گندم خریداری شده را ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است که تلاش می کنیم سریعتر بقیه مطالبات را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید با کمک ستاد اجرایی در استان، افزود: این طرح باعث شده میزان تولید محصولات دیم در استان به چهار میلیون تن برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: از ۱۷ هزار تن تخم مرغ مورد نیاز استان، ۱۲ هزار تن آن در داخل استان تولید می شود، ضمن اینکه تولید گوشت مرغ استان در سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10663

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: