مهمترین مطالبه مردم کردستان از دولت چهاردهم اتمام کریدور است

استاندار کردستان:

مهمترین مطالبه مردم کردستان از دولت چهاردهم اتمام کریدور است

مهمترین مطالبه مردم کردستان از دولت چهاردهم اتمام کریدور است

 

مهمترین مطالبه مردم کردستان از دولت چهاردهم اتمام کریدور است / تامین زمین نهضت ملی سه برابر میزان تعهد دولت در سقز

به گزارش اقتصاد کلان، استاندار کردستان با بیان اینکه بیش عز سه برابر تعهد دولت در سقز متقاضی مسکن ملی تایید نهایی شده‌اند، گفت: در مجموع در حال حاضر برای ۱۸ هزار و ۶۰۰ واحد در این شهرستان تامین زمین انجام شده و در این رابطه مشکل خاصی وجود ندارد.
“اسماعیل زارعی‌کوشا”عصر روز یکشنبه(۱۱ شهریور)در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان سقز در جلسه شورای مسکن و شورای اداری با محوریت مشکلات این شهرستان، اظهار داشت: تعهد دولت نسبت به ساخت مسکن ملی در شهرستان سقز پنج هزار و ۶۰۰ واحد است در حالی که بیش از ۳۵ هزار متقاضی ثبت‌نام کردند.

 

وی با بیان اینکه پس از غربالگری ۱۳ هزار واحد تایید نهایی شد که بیش از ۲/۵ برابر تعهد دولت در سقز است، گفت: در مجموع در حال حاضر برای ۱۸ هزار و ۶۰۰ واحد در این شهرستان تامین زمین انجام شده و در این رابطه مشکل خاصی وجود ندارد.

 

استاندار کردستان به “پروژه هزار و ۱۹۷ واحدی هیوا لورد” اشاره و اظهار کرد: با توجه به تناقضاتی که در گزارش ارائه شده در خصوص این پروژه وجود دارد باید علاوه بر بازدید میدانی از روند اجرای آن، جلسه‌ای ویژه برای رفع چالش‌های پیش‌روی پروژه تشکیل شود.

 

وی به وجود معارض در جبهه غربی پروژه مذکور اشاره کرد و گفت: نباید روند اجرایی تا زمانی که از طریق دستگاه قضا این مسئله رفع می‌شود معطل بماند و باید پروژه فعال باشد.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سقز مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: بانک مسکن از محدود بانک‌های استان است که اقدام به دریافت سهم بانک‌ها در سایر استان‌ها کرده است، عملکرد مجموعه این بانک قابل تقدیر است.

 

وی در ادامه سخنان خود به توقف تخصیص اعتبارات عمرانی به استان در چند ماه اخیر و از دست رفتن فصل عمرانی امسال اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما در تخصیص اعتبارات عمرانی، تمرکز بر پروژه‌‌های کلان و نیمه‌تمام استان بوده و خوشبختانه تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده‌اند.

 

استاندار کردستان کریدور شمال- جنوب را پروژه مهم و مطالبه اصلی استان کردستان از دولت سیزدهم و دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: بسیاری از قطعات این پروژه به صورت تعطیل به ما تحویل داده شد که پس از پیگیری‌های مجدانه این پروژه از رکود خارج و تقریبا در تمام قطعات فعال شده است.

 

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اتمام کریدور از طریق منابع استانی امکان‌پذیر نیست، افزود: هر آنچه در توان داریم برای جذب منابع ملی و استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ برای اتمام این پروژه به کار خواهیم برد.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10625

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: