پنج طرح درمانی در سنندج بهره‌برداری شد

پنج طرح درمانی در سنندج بهره‌برداری شد

پنج طرح درمانی در سنندج بهره‌برداری شد

به گزارش اقتصاد کلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز جمعه در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: ۱۲۸ طرح در ۲ و نیم سال گذشته بهره برداری شده است.

دکتر عبدالملکی افزود: در این مدت در بخش درمان نصب دستگاههای سنگین با فناوری بالا پیگیری شد و در مرکز آموزشی درمانی توحید سنندج، سی‌تی آنژیو به زودی به بهره برداری می رسد و مرکز قلب با متخصصان و فلوشیپها خدمت ارائه می کند.

وی ادامه داد: در بیمارستان کوثر پت اسکن به عنوان هفتمین مرکز کشور، بخش پیوند استخوان و پیوند کلیه در کوثر افتتاح شد که خبرهای خوبی در این زمینه به زودی اعلام می‌شود.

پنج طرح درمانی در سنندج بهره‌برداری شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: سه سال پیش سامانه های بیمه سلامت ۲۳ درصد بیماران به مراکز درمانی خارج از استان اعزام می شدند که اکنون به ۱۲ درصد رسیده و استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصق و توزیع عادلانه تجهیزات درمانی و پزشکی عامل مهم آن بوده است.

وی اضافه کرد: مرکز ام‌آرآی و ماموگرافی در مرکز غربالگری بیمارستان توحید به مساحت ۸۰۰ مترمربع با ۴۵۰ میلیارد ریال بهره برداری شد که ۸۰ میلیارد ریال برای تاسیسات و ۷۰ میلیارد ریال برای ماموگرافی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این دستگاه ماموگرافی اهدایی از طرف کشور ژاپن است، افزود: خودروی سیار ازمایشگاه نیز به تناسب نیاز و اورژانسی بصورت سیار استفاده می شود که همه انکانات ازمایشگاهی را دارد

عبدالملکی ادامه داد: ۲ مرکز جامع سلامت در سنندج روبروی پارک روجیار سنندج و فیض آباد افتتاح شده و تاکنون ۱۳ مرکز جامع سلامت در استان به بهره برداری رسبده است.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10590

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: