بیجار رکوردار تولید گندم دیم در کشور است / لزوم ایجاد سیلو گندم

بیجار رکوردار تولید گندم دیم در کشور است / لزوم ایجاد سیلو گندم

اقتصاد کلان

کردستان-اقتصاد کلان- استاندار کردستان به افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت ذخیره بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان فراهم است.
اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در مراسم افتتاح سیلوی ۳۰ هزار تنی گندم روستای خوش مقام با بیان اینکه از مهمترین کارهای اقتصادی کشاورزی است گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از مهمترین کارهای خیری است که رهبر معظم انقلاب نیز به این حوزه خطیر یعنی حوزه اقتصاد همواره تاکید دارند.

وی با بیان اینکه با درایت جهاد کشاورزی و پیگیری تشکل‌های کشاورزان و تدبیر مدیران در راستای تولید و ذخیره گندم ظرفیت سازی مطلوبی در استان صورت گرفته است.
به گفته وی سال جاری بیش از یک میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان صورت گرفته است.
زارعی کوشا اظهار کرد: ظرفیت سرد خانه‌ای در کردستان در ابتدای دولت سیزدهم ۳۰ هزار تن بود که اکنون به بیش از ۳ برابر این میزان رسیده است.

استاندار کردستان عنوان کرد: استان کردستان استان ویژه ای در بحث جهش تولید گندم است کا مورد تقدیر رهبر معظم رهبری قرار گرفته است.
به گفته استاندار کردستان سال گذشته ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در این استان افزایش چشمگیری داشته است.
زارعی کوشا بیان کرد: امروز شاهد کسب رتبه برتر تولید گندم بوده ایم که قطعا این روند سعودی تا پایان زمان خرید گندم وجود دارد.

استاندار کردستان به معضل آب در سطح شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت : در جلسه‌ای
با رییس جمهور به اهمیت مشکل برق نیز اشاره و به مشکلات تأسیسات و بخش‌های تولیدی در این راستا اشاره شو که قطعا تصمیماتی اتخاذ خواهد شد .
وی گفت: امسال نزدیک به ۲۰ مگا وات ناترازی داشته ایم که برخی مشکلات حوزه آب به قطعی برق بر میگردد و تصمیماتی نیز در این خصوص و رفع ناترازی ها اتخاذ شد.
این مسوول به افزایش کود شیمایی کشاورزان گریزی زد و بیان کرد: سهمیه کود کشاورزان افزایش یافته و امید است وزیر جهاد کشاورزی بتواند با برنامه ای مدون از هزینه‌های بسیار بالایی که کشاورزان متحمل می‌شوند بکاهند تا شاهد افزایش میزان تولید باشیم

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10575

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: