۱۲۵۰ واحد صنعتی در کردستان رایگان به شبکه گاز متصل شد

۱۲۵۰ واحد صنعتی در کردستان رایگان به شبکه گاز متصل شد

۱۲۵۰ واحد صنعتی در کردستان رایگان به شبکه گاز متصل شد

سنندج- اقتصاد کلان- ۱۲۵۰ واحد صنعتی در کردستان رایگان به شبکه گاز متصل شد ، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی در قالب مصوبه شورای اقتصاد به صورت رایگان در استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده است.

احمد فعله گری روز چهارشنبه اظهار کرد: با گازرسانی به این تعداد واحد تولیدی، سالانه حدود ۵۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی شد که منافع آن از نظر اقتصادی و زیست محیطی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع به ۲ هزار و ۷۵۰ واحد صنعتی در استان گازرسانی شده است، افزود: این واحدهای صنعتی، شامل مرغداری، دامداری، گلخانه، تولیدات کشاورزی، کارخانه‌های آجر، آسفالت و کاشی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: تعداد واحدهای باقیمانده فاقد گاز کم و اغلب تازه تاسیس و یا فاصله آنها از شبکه گاز دور است؛ ضمن اینکه مصرف گاز آنها اندک(مانند برخی واحدهای دامداری سنتی) و توجیه اقتصادی ندارد.

فعله گری ادامه داد: این شرکت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کار گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی به صورت رایگان و بدون هزینه برای مالک انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۹۲ کیلومتر شبکه گاز برای واحدهای صنعتی اجرا شده است، یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۶ کیلومتر شبکه گازرسانی برای واحدهای تولیدی انجام شد.

استان کردستان ۳۳ شهر دارد که ساکنان تمام شهرهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

در حال حاضر هزار و ۶۵۰ روستای کردستان از گاز طبیعی برخوردار است و روستای دارای سکنه بدون گاز در استان وجود ندارد.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10527

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: