هوشمندسازی کشاورزی کردستان در دستور کار است

هوشمندسازی کشاورزی کردستان در دستور کار است

اقتصاد کلان

به گزارش اقتصادکلان،  پیمان اسکندری از برگزاری سمینار و نمایشگاه هوشمندسازی کشاورزی در آذرماه سال جاری در این استان خبر داد و اظهار کرد: این سمینار و نمایشگاه به منظور ارتقای سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی و معرفی فناوری‌های نوین در این حوزه برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه موضوعات و فن‌آوری‌های نوینی همچون معرفی آخرین دستاوردهای فناوری در حوزه کشاورزی، هوشمندسازی آبیاری و مدیریت منابع آب، استفاده از پهپادها و سنجش از دور در کشاورزی، کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی دقیق، مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از ماشین‌آلات مدرن مطرح خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص اهمیت این رویداد گفت: با توسعه کشاورزی پایدار و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، می‌توان به کشاورزی پایدار دست یافت و منابع طبیعی را به نحو بهتری مدیریت کرد.

اسکندری بهبود کیفیت محصولات کشاورزی را یکی دیگر از اهداف مهم توسعه کشاورزی هوشمند دانست و یادآور شد: امیدواریم با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان محصولات کشاورزی با کیفیت‌تر تولید کرد.

وی ایجاد اشتغال مستعدین عرصه کشاورزی را یکی دیگر از نتایج کشاورزی هوشمند خواند و اظهار کرد: توسعه فناوری‌های نوین در کشاورزی می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با ابراز امیدواری از اینکه این سمینار و نمایشگاه با استقبال گسترده کشاورزان، کارشناسان کشاورزی و فعالان بخش خصوصی روبرو شود، یادآور شد: انتخاب ماه آذر برای برگزاری سمینار به دلیل پایان فصل برداشت زراعت و باغات استان است تا کشاورزان با فراغت خاطر به دور از مشغله کاری بتوانند در آن شرکت کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10474

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: