میش‌مرغ کردستان در معرض انقراض قرار دارد

میش‌مرغ کردستان در معرض انقراض قرار دارد

میش‌مرغ کردستان در معرض انقراض قرار دارد

به گزارش اقتصاد کلان،  مراسم رونمایی از تابلوی معرفی میش مرغ ظهر امروز با حضور معاون آموزشی و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مسئولان استانی در دانشگاه کردستان برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: این تابلو به صورت‌های مختلف آموزشی، تبلیغی و سرگرمی جهت آشنایی بیشتر مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان انجام شده است.

اقبال حمیدی با بیان اینکه پرنده میش‌مرغ، که در زبان محلی «چیرگ، میش سی» نیز نامیده می‌شود، یکی از بزرگترین پرندگان ایران و از گونه‌های منحصر به فرد و بسیار مهم جانوری در جهان به شمار می‌آید، گفت: در سال‌های اخیر به دلیل محدود شدن زیستگاه‌های طبیعی، شکار بی‌رویه و اختلال در مناطق زیست و تخم‌گذاری آن در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: پرنده میش‌مرغ هم‌اکنون در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی جهان قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان افزود: استان کردستان یکی از معدود زیستگاه‌های این پرنده افسانه‌ای‌ بوده که ما به تمام تمهیدات علمی و عملی درصدد حفاظت و صیانت از این گونه منحصر به فرد، متعهد هستیم

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10357

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: