فوتبال کردستان به دلیل کم لطفی فدراسیون فوتبال بلاتکلیف و نابسامان است

فوتبال کردستان به دلیل کم لطفی فدراسیون فوتبال بلاتکلیف و نابسامان است

فوتبال کردستان به دلیل کم لطفی فدراسیون فوتبال بلاتکلیف و نابسامان است

به گزارش اقتصاد کلان، علی خشنودی در جلسه دیدار پیشکسوتان ورزش فوتبال کردستان با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج، عملکرد فوتبال استان را ضعیف توصیف کرد و گفت: جایگاه فوتبال کردستان برای استانی که سال‌هاست در حوزه فوتبال مقام‌آور بوده زیبنده و در شان مردم نیست.

وی با بیان اینکه فوتبال ورزشی موروثی نیست و هر فردی تا مدت طولانی نمی‌تواند در بدنه آن باقی بماند، افزود: امروز فوتبال کردستان پس از گذشت هشت ماه به دلیل کم لطفی فدراسیون فوتبال بلاتکلیف و نابسامان است.
علی خشنودی از عملکرد فدراسیون فوتبال انتقاد کرد و فدراسیون فوتبال را نیازمند خانه تکانی و تغییر و تحولات دانست.

خشنودی یادآور شد: فدراسیون فوتبال اساسنامه خود را بدرستی اجرا نمی‌کند و منافع فوتبال استان را نادیده گرفته است و فراخوان دومی که اعلام کرده غیرقانونی است.
وی با بیان اینکه فدراسیون در ۱۰ مورد اساسنامه به ضرر جامعه فوتبال استان عمل کرده است اظهار کرد: اساسنامه فدراسیون ۴۷ مورد بوده و در بسیاری بندها منافع ورزش استان را نادیده گرفته است.
خشنودی با اشاره به سابقه درخشان و روبه رشد فوتبال استان کردستان در گذشته، یادآور شد: فوتبال استان از سال ۱۳۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده و از سال‌های ۵۱ به بعد این استان مقام‌های اول و دوم را در کشور کسب کرده است.

به گفته وی، فوتبال کردستان در ابتدا در میان ورزشکاران در محلات آغاز بکار کرد و رشد و توسعه پیدا کرد.
خورشیدی ورود افرادی که عشق و عرق به فوتبال دارند در بدنه فوتبال ضروری دانست و گفت: در بدنه فوتبال باید افراد آگاه به مقررات، افراد سالم، صادق و توانمند راه پیدا کنند.

رشد و توسعه فوتبال استان مرهون داشتن باشگاه‌های قوی است
عابد خورشیدی یکی دیگر از پیشکسوتان حوزه ورزش هم اظهار کرد: طبق ضوابط فدراسیون نایب رئیس حق باشگاه‌داری و ایجاد تعارض در منافع ندارد.
وی افزود: امروز فوتبال در دنیا در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و بخش خصوصی بر اساس قوانین و مقررات این ورزش را اداره می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فوتبال جزو گستره‌ترین، پرطرفدارترین، هیجان انگیزترین ورزش‌های جهان است که فیزیک انسان را درگیر می‌ کند افزود: این ورزش در دنیا بزرگترین سازمان و تشکیلات را در فیفا دارد.

خورشیدی چارت سازمانی فدراسیون فوتبال را معیوب دانست و گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال بر اساس منافع جمعی فوتبال تدوین نشده بلکه افرادی از آن نفع می‌برند که گرایش سیاسی دارند نه دیدگاه ورزشی.
به گفته این پیشکسوت فوتبال کردستان، انتصابات در فوتبال بر اساس منافع فردی و گروهی لحاظ شده است.

وی با اشاره به فعالیت معادن و کارخانجات در داخل استان کردستان و تاثیرات مخرب زیست‌محیطی در استان گفت: این در حالی است که این معادن درآمد هنگفتی از بابت استخراج معادن در استان عاید آنها می‌شود اما تاکنون سهم اندکی از سرمایه خود را به حوزه ورزش اختصاص نداده‌اند.
خورشیدی توسعه ورزش استان را نیازمند حمایت‌های بخش خصوصی دانست و گفت: جذب اسپانسر ورزشی نیازمند اراده جمعی مسوولان استان است.
وی خواستار پی گیری استاندار کردستان از مشکلات فوتبال استان و احقاق حقوق جامعه ورزشی و رسیدگی به مطالبات آنها شد.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10355

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: