انجام ۸۷۷ میلیون دلار صادرات از کردستان به خارج کشور

انجام ۸۷۷ میلیون دلار صادرات از کردستان به خارج کشور

انجام ۸۷۷ میلیون دلار صادرات از کردستان به خارج کشور

به گزارش اقتصاد کلان، بختیار خلیقی در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: صنعت، معدن و تجارت کردستان در زمینه تولید اشتغال آفرین جزو دستگاه های برتر استان است.
وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۱ واحد صنعتی در استان کردستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۸۶ واحد فعال، ۱۴۴ واحد نیمه فعال و ۱۳۱ واحد غیرفعال و راکد هستند.
وی با بیان اینکه در راستای احیای واحدهای غیر فعال و نیمه فعال در اداره کل صمت، یک نهضت شکل گرفته است، افزود: در سال «جهش تولید و مشارکت مردمی» در تلاش هستیم تا با احیای واحدهای نیمه فعال و راکد، توسعه، پیشرفت و اشتغال را در استان ایجاد کنیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار کرد: هدف رشد تولید در حوزه صنعت ۸ درصد، در حوزه معدن ۱۳ درصد و در حوزه تجارت ۲۳ درصد است و با توجه به اهداف و برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری شاهد تحقق آنها خواهیم بود.
وی تصریح کرد: در حوزه تجارت خارجی ۸۷۷ میلیون دلار صادرات استان از طریق مرز باشماق و سایر گمرکات انجام شده و شاهد رشد قابل ملاحظه ای در این حوزه هستیم.
خلیقی ادامه داد: در حوزه معدن نیز ۳۶۵ واحد معدنی داریم که ۲۰۰ واحد آن در حال حاضر فعال بوده و ۴ واحد در حال تجهیز و مابقی که معادن سنگ لاشه هستند، غیر فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه معدن در مرحله اول ۲۴۰ پروانه بهره برداری و گواهی کشف در قالب مزایده ارزش گذاری و واگذار شد و در مرحله دوم نیز ۲۱۰ مورد دیگر در راستای شفاف سازی، عرضه شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ وصول هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن برای کردستان تعیین شده بود که توانستیم ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان وصولی داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10351

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: