کمپ‌های ماده ۱۶ قروه و سقز راه‌اندازی شود

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان:

کمپ‌های ماده ۱۶ قروه و سقز راه‌اندازی شود

کمپ‌های ماده ۱۶ قروه و سقز راه‌اندازی شود

به گزارش اقتصاد کلان،  اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سنندج اظهار کرد: کمپ‌های ماده ۱۶ قروه و سقز در بخش نرم افزاری پیش رفته و دستگاه‌های متولی برای احداث و راه اندازی آنها باید کمک کنند.

وی با بیان اینکه جزو استان‌های کم آسیب پذیرتر در حوزه مواد مخور هستیم اما باید بهبود پیدا کنیم، ادامه داد: فرمانداران قروه و سقز در اعتبارات کمینه برنامه ریزی رقمی برای احداث کمپ ماده ۱۶ در نظر بگیرند که این مراکز تا اوایل پاییز راه اندازی شوند.

استاندار کردستان بر لزوم توجه به غربالگری در زمینه پذیرش معتادان متجاهر در کمپ ماده ۱۶ سنندج تاکید کرد و گفت: فرماندار سنندج از اعتبارات شهرستان ۱۰ میلیارد ریال برای پرداخت طلب کمپ ها اختصاص دهد.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنانش، به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اشاره و اضافه کرد: برای صهیونیست‌ها بزرگترین ترس، مرگ است و فرق ما با انان همین است.

زارعی کوشا با بیان اینکه اسماعیل هنیه دنبال شهادت بود، ادامه داد: خون اسماعیل هنیه و هزاران زن و کودک بی گناه، دامن ناپاک رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت و این رژیم قطعا نابود می شود.

پیگیری ایجاد کمپ ماده ۱۶ در سقز و قروه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مخدر کردستان هم گفت: جزو ۱۰ استان پاک کشور در زمینه مواد مخدر هستیم اما اهتمام جدی‌تری در این زمینه لازم است.

علی محمد پناه بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی برای مقابله با خرده فروش و عمده فروش مواد مخدر تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ سنندج نگهداری می شوند که اغلب دارای پرونده به ویژه سرقت هستند.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث کمپ ماده ۱۶ در قروه خبر داد و یادآور شد: در صورت تخصیص اعتبار تا مهرماه راه‌اندازی خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مخدر کردستان به این هم اشاره کرد پیگیر راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در سقز هستیم که در صورت همکاری دستگاه‌ها این مهم در کمترین زمان ایجاد خواهد شد.

افزایش ۵۶ درصدی کشفیات مواد مخدر

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی کردستان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۷ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد افزایش داشت.

سرهنگ حسین رضا رشیدی افزود: در این مدت، انهدام باند توزیع مخدر ۲۰۰ درصد و توقیف خودرو ۶۵ درصد افزایش داشت و هزار و ۴۲۲ نفر دستگیر شدند که کاهشی بود.

طلب ۳۰ میلیارد ریالی کمپ‌های ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی کردستان هم گفت: امسال تاکنون دوره های آموزشی مهارت زندگی و مشارکت اجتماعی جوانان و بانوان برای ۲ هزار و ۱۷۰ نفر از جامعه هدف برگزار شد.

حسین رسولی با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیارد ریال به کمپ های ترک اعتیاد در استان بدهی داریم، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۷ معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۵ استان نگهداری می شوند.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=10262

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: