×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
کشته‌سازی در تجمعات سناریو دشمن است

استاندار کردستان عنوان کرد: بنا بر اطلاعات موثق گروهک‌های معاند با استفاده از سلاح گرم در پی کشته سازی هستند که در این زمینه لازم است مردم عزیز کما فی السابق کاملا هوشیار باشند.

اسماعیل زارعی کوشا عصر روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در استانداری کردستان ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحومه مهسا امینی و همه مردم، اظهار داشت: مسئولان و مقامات عالی رتبه کشور به این موضوع ورود کرده و دستور رسیدگی‌های لازم صادر شده است و باید منتظر مشخص شدن نتایج این بررسی‌ها و اعلام آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه جهت عرض تسلیت خدمت خانواده مرحومه مهسا امینی رسیدیم گفت: در این دیدار برحسب دستور رئیس جمهور عنوان کردیم تا همه موارد برای پیشگیری از تضییع حق آنها رسیدگی می‌شود.

زارعی کوشا در ادامه به اتفاقات پیش آمده در این ماجرا اشاره و اظهار کرد: برخی از جریانات و گروه‌های داخل و خارج کشور احساس کردند که فرصت و فضایی برای سوءاستفاده آنها ایجاد شده است و می‌توانند از شرایط پیش آمده عرض اندام و ابراز وجود کنند و از نمد کلاهی بسازند.

وی با بیان اینکه هرچند نباید توقعی از دشمن داشت چون دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می کند، ادامه داد: رفتار یک جریان‌ سیاسی خاص در داخل کشور به نوعی پوپولیستی و دنبال سوءاستفاده بودند و احساس کردند فضایی برای تنفس برای آنها ایجاد شده و سر از لاک خود بیرون بیاورند و این بسیار مایه تاسف است.

استاندار کردستان عنوان کرد: این نوع رفتار‌ها از فرهیختگی و فرزانگی مردم ایران به دور است و اگر دنبال اصلاح هستند باید ابتدا رفتار و تفکر خود را اصلاح کنند و بعد مدعی اصلاح باشند.

زارعی‌کوشا افزود: آنهایی که خارج از کشور مترصد یک فرصت هستند به زمین و زمان متوسل می‌شوند و به دنبال ایجاد فضا متشنج هستند بارها خود را آزموده و شکست خورده‌اند و این بار نیز یقین بدانند که تیرشان به سنگ خواهد خورد.

وی با بیان اینکه استفاده ابزاری از ابزاری از درگذشت آن مرحومه برای مقاصد و اغراض دیگر کاملا نکوهیده، ناپسند و ضد انسانی است، اظهار کرد: یقینا اینها دلسوز مهسا و مهساها و اهل سنت و کُرد نیستند و این‌ها اسم رمزی برای سوءاستفاده از فرصت است.

 

استاندار کردستان عنوان کرد: بنا بر اطلاعات موثق گروهک‌های معاند با استفاده از سلاح گرم در پی کشته سازی هستند که در این زمینه لازم است مردم عزیز کما فی السابق کاملا هوشیار باشند.

زارعی کوشا از کشته شدن مشکوک ۳ نفر در حوادث اخیر خبر داد و گفت: بر اساس نظر پزشکی قانونی و کارشناس سلاح، شخصی که در دیواندره مورد اصابت گلوله قرار گرفته از نزدیک و با استفاده از سلاح و فشنگ جنگی و از فاصله نزدیک و از پشت سر  صورت گرفته است و محرز است که متاسفانه وی توسط عناصر ضد مردمی و ضد انقلاب جان باخته است.
وی با بیان اینکه این اتفاقات سناریوی دشمن است گفت: تدارکات رسانه‌ای بیگانگان در ماجرای جانباختن مرحومه مهسا امینی حتی به نسبت حوادث و ناآرامی‌های سال‌های ۸۸ و ۹۸ بی سابقه بوده است.

استاندار کردستان در هشداری به برهم زنندگان امنیت استان گفت: در شرایطی که استان کردستان آماده یک جهش از لحاظ اقتصادی و عمرانی است به هیچ وجه اجازه نمی دهیم به امنیت و آرامش استان خدشه‌ای وارد شود و با دشمنان و معاندان با قاطعیت و با صلابت برخورد خواهیم کرد و اجازه تعرض به نفوس و اموال مردم و بازی کردن با امنیت جامعه را به هیچ کس نخواهیم داد.

گزارش/ ثریا صلواتی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.