×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
اعزام نخستین کاروان زائران اربعین از مرز باشماق

نخستین کاروان زائران اربعین حسینی روز سه شنبه به صورت رسمی از مرز باشماق مریوان به کشور عراق، با حضور استاندار کردستان اعزام شد.

اسماعیل زارعی کوشا در اولین روز از اعزام زائران اربعین حسینی ضمن خیر مقدم به زائران سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: با تصمیم دولت، برای اولین بار مرز باشماق مریوان نیز جهت تردد زائران اربعین به عراق به منظور سهولت تردد این بزرگوران انتخاب شد و این انتخاب مایه افتخار برای مردم کردستان است.

وی در ادامه گفت: پیاده روی اربعین نماد وحدت همه آزادگان و همه کسانی که دین مبین اسلام را برگزیده‌ و در مقابل جبهه کفر و صهیونیست ایستاده‌اند.

استاندار کردستان اذعان داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و نظارت‌های مستمر بر روند ایجاد زیرساخت‌ها و تدارک امکانات، آمادگی پذیرش زائران اربعین را داریم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین امنیت و تسهیل تردد زائران اندیشیده شده است، اذغان داشت: در حال حاضر ۱۲ گیت خروجی در مرز فعال می‌باشد و چنانچه با افزایش تعداد زائران روبرو شویم امکان افزایش تعداد گیت‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شور و اشتیاق خاصی در منطقه برپا است، گفت: موکب‌های خوبی برای ارائه خدمات به زائران در سطح استان خصوصا در شهرستان مریوان ایجاد شده است.

استاندار کردستان در پایان عنوان کرد:‌ طبق پیشبینی ما ، زائران بیشتری مسیر مرز باشماق را برای بازگشت انتخاب کنند و قطعا آمادگی لازم برای مواجهه با این شرایط را داریم.

استاندار کردستان و هیئت همراه نخستین کاروان زائران اربعین حسینی را بدرقه کردند و در ادامه از روند اجرای تدارکات جهت اسکان و ارائه خدمات به زائران سرور و سالار شهیدان بازدید کردند.

زائران در ماتم” سبوی شکسته”
در ادامه بازدید استاندار از مرز باشماق، نویسنده، کارگردان و بازیگر مریوانی با اجرای اثر نمایشی “سبوی شکسته” استاندار کردستان،مسئولان دستگاه های اجرایی و شماری از زائران حسینی را ماتم فرو برد.
کژال راستبین” در این اثر نمایشی به بازنمایی و بازروایت  کودکان تشته لب کربلا پرداخت و این صحنه را در کودکی تشنه لب گهواره ای، در دشت کربلا تصویر سازی کرد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: از ۱۵ تا ۲۶ شهریورماه هر روز با اجرای تئاتر پذیرای زائران اربعین حسینی در مرز هستیم.
رحمان هوشیاری تصریح کرد که دراین ایام ۲۰۰ اثر نمایشی در قالب ۱۰ گروه از استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی اجرا می‌شود.

گزارش/ ثریا صلواتی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.