×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
گام مجلس برای مبارزه با پولشویی/ موسسات مالی تعیین‌ تکلیف می‌شوند

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اثرات اصلاح قانون بانک مرکزی که اخیراً در مجلس شورای اسلامی انجام شد، گفت: این قانون منجر به افزایش اقتدار بانک مرکزی برای نظارت بر ارکان بازار پول و ارز می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون بانک مرکزی این بود که رابطه بین دولت و بانک مرکزی در انتشار اوراق و موضوع مربوط به تنخواه ضابطه‌مند شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که از این طریق ایجاد می‌شود، ساماندهی و تعیین تکلیف بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ناسالمی است که ادامه فعالیت آن‌ها اثرات منفی بر اقتصاد کشور می‌گذارد.

پورابراهیمی افزود: پاسخگو کردن بانک مرکزی نسبت به قوانین موجود و شفافیت اطلاعات بانک‌ها هم یکی دیگر از مسائل بسیار مهم است که در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، جلوگیری از پولشویی و مبارزه با آن و مقابله با اخلال‌گری‌هایی که در بازار پول و ارز اتفاق می‌افتد، در اصلاح قانون بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه رسیدگی به اختلافات و دعاوی مربوط به مسائل پولی و بانکی هم در این قانون مورد توجه قرار گرفته است؛ به این صورت که مقرر شد در بانک مرکزی هیئت رسیدگی به اختلافات و دعاوی با احکام قضائی تشکیل شود و تصمیمات این هیئت درباره پرونده‌ها فصل‌ الخطاب خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.