×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
تردد زائران از مرز مریوان فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی در کردستان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تردد زائران اربعین حسینی برای اولین‌بار از مرز باشماق مریوان به کشورعراق، فرصتی مغتنم برای توسعه گردشگری مذهبی در کردستان است.

به‌گزارش اقتصاد کلان، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، یعقوب گویلیان روز چهارشنبه دوم شهریور‌ماه ۱۴۰۱ در نشست با دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان استان اظهار کرد: کردستان با وجود اماکن مذهبی، جاذبه‌های معنوی و فرهنگی فراوان ظرفیت‌ ویژه‌ای در حوزه گردشگری مذهبی دارد که باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌‌ها در راستای توسعه‌ اقتصادی استان استفاده کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: هموطنان‌ از سراسر کشور برای مشرف شدن به عتبات عالیات به مرز باشماق مریوان و استان مراجعه می‌کنند، لذا باید ساماندهی اماکن عمومی و تقویت زیرساخت‌های خدماتی جزو اولویت‌های دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

او عنوان کرد: علاوه بر خدمات مناسب به زائران می‌توان از این فرصت برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

گویلیان در ادامه از آمادگی صد‌درصدی مراکز گردشگری و اقامتی استان‌ برای ارائه خدمات‌ شایسته به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: رضایتمندی زائران و مسافران در ایام اربعین حسینی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد اجرایی است.

اربعین حسینی حرکت بزرگ فرهنگی برای اتحاد جهان اسلام است
مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان گفت: یکی از مظاهر مهم اربعین حسینی علاوه بر همه کارکردهای دینی، یک حرکت بزرگ فرهنگی برای اتحاد جهان اسلام است.

اکبر عظیمی در این جلسه اظهار کرد: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش کنند زمینه و امکانات لازم را برای خدمات‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی مهیا کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان افزود: اماکن عمومی از جمله نمازخانه‌های بین‌راهی به‌نوعی نشان‌دهنده سطح فرهنگ استان برای پذیرایی از مسافران و زائران است و انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌ها اقدام شود.

او با بیان اینکه مردم استان مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند، اظهار کرد: مردم کردستان با همکاری و همراهی مسئولان برای استقبال از زائرانی که از این استان عبور می‌کنند، آمادگی کامل دارند.

عظیمی یادآور شد: امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و در شان مهمانان و زائران فعالیت کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.