×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
حمایت از صنعت‌گران کردستانی اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان را به‌همراه دارد

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: حمایت از صنعتگران کردستانی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و توسعه اقتصادی استان را به‌همراه دارد.

به‌گزارش اقتصاد کلان، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یعقوب گویلیان در بازدید از مجتمع صنایع‌دستی سنندج که با همراهی معاون صنایع‌دستی و فرماندار سنندج انجام شد، اظهار کرد: صنایع‌دستی استان مجموعه متنوعی از تولیدات صنعت‌گران است که با محوریت هنر و ذوق و خلاقیت این هنرمندان و با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: به‌منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، این مجتمع با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲ میلیارد تومان در سه طبقه و تعداد ۲۲ کارگاه، در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه با راه‌اندازی این مجتمع برای ۱۳۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه درسال‌جاری با حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی ضمن اشتغال‌آفرینی و کمک به اقتصاد پایدار، گام بلندی در زمینه معرفی فرهنگ اصیل منطقه برداشته‌ایم.

حمایت از صنایع‌دستی باید تقویت شود

فرماندار سنندج در این بازدید گفت: شناساندن محصولات صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان این حوزه در منطقه باید تقویت شود.
حسن عسکری اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی این شهرستان از تنوع و جلوه زیادی برخوردار بوده که نشان از خلاقیت و نبوغ هنرمندان این خطه است.
فرماندار سنندج، افزود: اگر به رشته‌های تاثیرگذار صنایع‌دستی کمک کنیم و آن‌را متناسب با بازار تقاضا توسعه دهیم، این حوزه بیش از پیش رشد خواهد کرد.
او یادآور شد: امیدواریم با راه‌اندازی این مجتمع زمینه معرفی تولیدات صنایع دستی فراهم شود و مشکلات اقتصادی، اشتغال‌ و معیشتی این قشر به حداقل برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.