×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان طی دو سال اخیر فعال شد

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در هفتمین جلسه شورای قضایی استان کردستان اظهار داشت : مدیریت عالی دستگاه قضایی در استان کردستان با جدیت در پی رفع اطاله دادرسی است.

به گزارش اقتصاد کلان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان ، رئیس کل دادگستری استان صبح امروز در این جلسه که با حضور مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه و اعضای شورای قضایی استان در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد ، بیان داشت : برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضاییه در استان کردستان باید جامه عمل به خود بپوشاند و اجرایی شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد : در دو سال اخیر و با تلاشهای معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان ، ۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان فعال شد و همچنین ۵۵ شعبه جدید در چارت تشکیلاتی دادگستری استان اضافه شد .

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه وضعیت دستگاه قضایی استان مطلوب و روبه رشد ارزیابی شده ، لازم است روسای سازمانهای تابعه قضایی و همچنین اعضای شورای معاونین دادگستری استان با عزمی راسخ و در راستای شاخص های تعیین شده در سند تحول و تعالی و منویات ریاست معظم قوه قضاییه این مسیر رو به رشد را ادامه دهند. .

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : عمده ترین و شاخص ترین ملاکهای ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه شامل میزان موجودی و خروجی پرونده های شعب ، اتقان آرا ، درصد صلح و سازش و همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده هاست که می طلبد اعضای شورای قضایی استان با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی ، این مسائل را بررسی و درصدد ارتقای آنها باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود : از دیگر مشکلات عمده دادگستری استان ، موضوع کمبود فضای فیزیکی و وضعیت ابنیه حوزه های قضایی استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب این مشکل برطرف شود .

در ادامه این جلسه ، دکتر حسین نجفی مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضاییه اظهار داشت : مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه در بازدید ۳ روزه از حوزه های قضایی استان کار همکاران قضایی و اداری استان را رصد کردند .

وی در مجموع عملکرد دادگستری استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود : ضروری است تا با برگزاری همایش و کمیته های مختلف ، برنامه تحول و تعالی قوه قضاییه به روسای دادگستری و دادستانهای استان تبیین شود و با هدف گذاری دقیق این برنامه عملیاتی شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضاییه تاکید کرد : باید با هدف گذاری دقیق به وضعیت مطلوب دست یافت و سند تحول قضایی بصورت کامل و دقیق در استان اجرایی شود .
در ادامه این جلسه مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه به ارائه گزارش خود از بازرسی های به عمل آمده از حوزه های قضایی استان پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.