×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
سالانه بیش از ۲ میلیون نهال به بازار عرضه می شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار انواع نهال توسط نهالستان های استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، زاهد حاجی میرزایی در جلسه ستاد کارگروه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار اظهار داشت: سالانه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار انواع نهال درختان هسته دار ، دانه دار و … ، قلمه انگور و نشاء توت فرنگی تولید و به بازار عرضه می شود.

حاجی میرزایی در خصوص نهال و نهالستان های استان کردستان گفت: در حال حاضر ۸ نهالستان در شهرستان های سنندج ، مریوان ، سقز و سروآباد مشغول فعالیت می باشند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه پروژه توسعه باغات یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی کردستان است افزود: پروژه توسعه باغات ۵۰ هزار هکتاری استان یکی از ۳ طرح بیشران استان می باشد که با همت مسئولین استانی خوشبختانه در سطح ملی مصوب گردیده است.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح مصوب در فاز اجرایی تهیه و مقرربه احداث باغات در سطح ۵۰ هزار هکتار در انواع گونه های باغی و گیاهان دارویی به صورت دیم و آبی تهیه گردیده است .

وی اشتغالزایی را از اهدف طرح توسعه باغات عنوان کرد و افزود: توسعه باغدارای مدرن و مکانیزه، استفاده بهینه از منابع آبی استان، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش تولید محصولات باغی از جمله مزایای این طرح است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به مجتمع های باغی در حال احداث گفت: در سه شهرستان سنندج، کامیاران و سروآباد ۸ هزار و ۲۵۹ هکتار بمنظور احداث مجتمع های باغی در نظر گرفته شده که از میزان یک هزار و ۶۱۱ هکتار اجرا شده است.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است از جمله برنامه های سازمان در زیر بخش باغبانی توسعه محصولاتی از قبیل زعفران ، بسته و انواع بری ها می باشد که تغییرات اقلیمی حادث شده و همچنین پتانسیل مناسب این محصولات و توجيهات مالی کشت و کار از جمله عوامل توسعه این محصولات می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.