×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
لزوم نقشه راه مشخصی برای توسعه باغات در کردستان / سرمایه گذاران توانمند وارد عرصه ایجاد باغات در کردستان شوند

اسکندری گفت: باید با همکاری و هم فکری محقیقن دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، بازرگانان و کارشناسان مجموعه نقشه راه مشخصی برای توسعه باغات در استان تدوین شود.

به گزارش اقتصاد کلان،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، امروز شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ دومین جلسه ستاد و کار گروه توسعه باغات در اراضی شیبدار استان با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، معاونین و مدیران تخصصی بخش برگزار شد.

اسکندری با بیان اینکه تا اکنون در بخش باغبانی استان اقدامات توسعه ای خوبی انجام شده است تصریح کرد: به منظور ایجاد باغات اقتصادی که با شرایط آب و هوایی و پتانسیل های استان همسو باشد محققین مراکزدانشگاهی و تحقیقاتی و باید ورود پیدا کنند و با دعوت از سرمایه گذاران توانمند گامهای خوبی در این راستا برداریم.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار مدیریت توسعه بازرگانی سازمان در جلسات سیاست گذاری توسعه باغات اذعان کرد: با برگزاری جلسات با بازرگانان و تحقیقات میدانی و تحلیل های علمی در جهت تعیین الگو های کشت توسعه باغات در استان را گسترش بیشتری دهیم.

وی بر تدوین سیاست مشخص و روشنی برای توسعه باغات در استان تاکید کرد و افزود: در این عرصه به سرمایه گذاران توانمند و فعالی نیاز دارد و مجموعه جهاد کشاورزی با تمام توان از آنها حمایت خواهد کرد.

اسکندری با بیان اینکه، فرایند تولید و عرضه محصولات باغی کمترین تاثیر پذیری را از دولت دارد تصریح کرد: بازار عرضه تولیدات باغی و گلخانه ای در داخل و خارج از کشور پتانسیل مناسبی دارد و این بهترین فرصت برای انجام فعالیت های اقتصادی در بخش کشاورزی استان است.

وی خاطر نشان کرد: فرایند واگذاری اراضی ملی برای توسعه باغات در استان هموارتر خواهد شد و از سرمایه گذاران توانمند می خواهیم که به این عرصه ورود پیدا کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.