×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
فرصت تقاضا در بازار بنداز و در رو/دنده معکوس بورس از مسیر صعود

در حالی همسو با رفتار اعتماد سوز حقوقی‌ها در سمت عرضه، شاهد واگذار شدن صف خریدهای شکننده سهم‌های شاخص ساز بازار در گروه‌های لیدر مثل خودرو و بانکی‌ها بود که حمایت از بازار تا نقطه صفر تابلو در دستور کار حقوقی‌های حامی بورس قابل تأمل بود.

با این همه، همچنان معامله گران حقیقی ریسک پذیری در بازار امروز حضور داشتند که جمع آوری سهام در روند منفی قیمت‌ها را به صف نشینی‌های احتمالی در آینده ترجیح می‌دادند.

در شستا نیز روند متعادل معاملات این سهم همسو با فعالیت بازارگردان در سمت تقاضا باعث شد تا قیمت پایانی این سهم روی صفر تابلو معاملات قرار گیرد.

هرچند فشار فروش در بازار امروز چربش بیشتری نسبت به تقاضا داشت اما انگیزه برای جمع آوری سهام در روند منفی معاملات امروز بویژه در میان بازار اولی‌ها دیده می‌شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۳.۴۴۷ واحدی به یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۴۳۶ واحدی عدد ۳۹۵ هزار و ۴۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با یک هزار و ۷۸۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۹ هزار و ۱۴۲ واحدکاهش، به عدد ۲میلیون و ۸۴۶ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۵۲۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۵۱ هزار و ۲۷۹ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۵۹ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۲۰۵ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۶۴۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان معامله شد که ۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان ا این رقم ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر ارشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای “فملی” با ۷۴۱ واحد، “نوری” با ۶۴۵ واحد و “فولاد” با ۵۶۱ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی “شاراک” با ۴۳۹و احد، “خساپا” با ۴۲۴ واحد و “وبانک” با ۴۰۳ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.