×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
ضرورت مردمی کردن اقتصاد/ باید بین مردم و دولت کانال ارتباطی باشد

محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری صبح امروز (شنبه) به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگاران در جمع برخی از اهالی رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: امسال روز خبرنگار با سلام تاسوعا و عاشورای حسینی همراه بود و تبریک ما به این مناسبت تأخیر داشت. خبرنگاران راویان خبری هستند که از خودشان کمتر روایت می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار که در حوادث مختلف جان خود را از دست دادند، افزود: این جلسه، یک جلسه هم اندیشی بود تا به بهانه روز خبرنگار با دوستان تعامل و گفتمان داشته باشیم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز وقتی از حوزه اطلاع رسانی و خبر صحبت می‌کنیم قصد داریم از یک «اکوسیستم اطلاع رسانی» سخن بگوییم، گفت: ما با زیست بوم متکثری از فعالان حوزه رسانه مواجه هستیم و اگر نتوانیم خودمان را در این اکوسیستم خوب جاگذاری کنیم، متضرر خواهیم بود.

خیاطیان تصریح کرد: باید از این فضای غبار آلود رسانه‌ای که غالباً در خارج از کشور انجام می‌شود، خارج شویم. ان شاءالله پیگیری می‌شود تا ارتباط‌های شکلی، فنی، دسترسی به بدنه کارشناسی در دولت و مرکز بررسی‌ها مورد بررسی قرار گیرد و مرتفع شود.

وی خطاب به خبرنگاران، تاکید کرد: نه دولت، بلکه نظام اسلام نیازمند حمایت و کمک شما است. در فضایی که حق را ناحق نشان می‌دهند، خلاقیت‌ها، حس مسئولیت‌ها و واکنش‌های سریع رسانه‌ای کمتر به چشم می‌خورد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بیان کرد: برای نمونه در سیاست مردمی کردن یارانه‌ها، در ایام انتخابات ۱۴۰۰ گروه‌های مختلفی خدمت رئیس جمهور می‌آمدند و نکاتی را مطرح می‌کردند و اغلب قریب به اتفاق آنها روی بحث حذف ارز ترجیحی اتفاق نظر و تاکید داشتند و این موضوع با تأخیر و با اجماع اتفاق افتاد، اما بعد از آن هر چه از کارشناسان خواستیم موضوع رو توضیح دهند، بر اساس ملاحظاتی امتناع می‌کردند.

خیاطیان اضافه کرد: بسیاری از کارشناسان با موج رسانه‌ای موجود همراهی نمی‌کنند و سیاست اگر با همراهی مردم همراه نباشد، آثار مورد انتظار به وقوع نمی‌پیوندد. راه‌های میانبر برای خبرنگاران وجود دارد تا بتوانند سیاست‌ها را خوب تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات مرکز بررسی‌های استراتژیک، ایجاد گفتمان دولت بود و عنوان، گفتمان جمهوریت و عدالت انتخاب شد. مردمی کردن اقتصاد، مردمی کردن حوزه فرهنگ و مردمی شدن سیاست داخلی و خارجی باید دنبال شود که نیازمند تبیین و تولید ادبیات است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: امتداد اجتماعی یافتن یکی از دیگر اهداف است. حضور رئیس جمهور میان مردم استان‌های مختلف یکی از مواضع اثرگذار است، اما تمام هدف ما در مورد گفتمان جمهوریت، حضور میان مردم نیست بلکه مردمی کردن همه موارد توقع است که متأسفانه نیازمند فضاسازی و الگوسازی است زیرا متأسفانه در گذشته وجود نداشته است.

خیاطیان با بیان اینکه پایش و رصد سیاست‌ها از دیگر اقدامات مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری است، گفت: برای ما اهمیت دارد کانال ارتباطی ای میان مردم و دولت وجود داشته باشد و رسانه‌ها می‌توانند ایجاد این فضا را رقم بزنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.