×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024

تعهد ۱۰ هزار شغلی سازمالن صنعت، معدن و تجارت در سال جاری
تعدد بازرسی ها در مرز بین المللی باشماق از جانت دستگاه های مختلف از موانع تجارت است
رئیس سازمان صمت کردستان با بیان اینکه فرآوری مواد معدنی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: به هیچ واحدی اجازه خروج مواد خام نمی‌دهیم.
رئیس سازمان صمت کردستان رساندن واحدهای نیمه فعال به ظرفیت فعال را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان عنوان کرد و افزود:  ۱۶۵واحد غیرفعال در استان داریم که ۶۱ واحد آن قابلیت احیا دارد و با هماهنگی‌های دستگاه قضا در راستای فعالسازی این واحدها ورود کرده‌ایم.
وی با اشاره به آمار اشتغال ایجاد شده در سازمان صمت کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعت، ۵هزار نفر در بخش معدن و ۱۷۵هزار و ۵۰۰ نفر در بخش تجارت استان مشغول به فعالیت هستند.
خلیقی تصریح کرد: امسال در حوزه صمت ۹هزار و ۹۸۲نفر تعهد اشتغال داده‌ایم و این در حالی است که تا کنون ۳هزار و ۵۰۰نفر از مجموع تعهد اشتغال را در سامانه رصد ثبت کرده‌ایم.
وی ادامه داد: هم‌اکنون در استان ۳۴۷ واحد معدنی دارای پروانه داریم که ۱۵۷ واحد آن که بیشتر  مربوط به استحصال سنگ‌لاشه و غیر فعال است و در چند ماه اخیر ۱۵واحد از آنها به چرخه تولید بازگشته‌اند.
رئیس سازمان صمت کردستان با اشاره به بخش تجارت استان نیز اضافه‌کرد: ۸۵هزار واحد صنفی و ۹۰هزار بافنده فرش دست باف و ۵۵۰دارنده کارت بازرگانی در استان فعال هستند.
وی بیان کرد: باتوجه به تعیین شعار سال از جانب مقام معظم رهبری هم‌اکنون ۴۲واحد دانش بنیان در استان دارای تحقیق توسعه داریم که طبق فرمایشات معظم‌له باید صد درصد افزایش یابد.
رئیس سازمان صمت کردستان ضمن اشاره به اینکه احداث واحدهای بزرگ در استان به سختی مقدور است، اظهار داشت: توجه به صنایع خرد باید در کردستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فرآوری مواد معدنی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: به هیچ واحدی اجازه خروج مواد خام نمی‌دهیم و برای فرآوری مواد اولیه معدنی، باید کار بیش از این انجام شود.
خلیقی با ذکر اینکه فعال‌سازی و ساماندهی بازارچه‌های مرزی غیر رسمی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مدعی شد: بازرسی‌های متعدد در مرز باشماق از جانب دستگاه‌های مختلف، باعث لطمه خوردن کالا و تجار می‌شود.