×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
ضعف بانک اراضی شهری در استان کردستان و شاخص های نامطلوب در جانمایی نهضت ملی مسکن سقز

بازرس کل استان کردستان:
با توجه به تجارب گذشته می بایست شاخص‌های جانمایی در پروژه های مسکن به صورت قانونی رعایت شود.

بازرس کل کردستان از نظارت بر روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خبر داد و گفت: شاخص‌های جانمایی، باید به صورت قانونی رعایت شود.
عیسی هواسی در بازدید از طرح ۱۱۹۷ واحدی مسکن شهر سقز در با بیان اینکه این اقدام در راستای انجام تکالیف نظارتی در زمینه بررسی وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن صورت گرفته است، هواسی در حالی اظهار داشت که احداث واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده پایین یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم بوده تا از این طریق تأمین مسکن اقشار کم درآمد فراهم شود که استان کردستان به دلیل ضعف بانک زمین شهری محدودیت های بسیاری در انتخاب محل پروژه های مسکونی وجود دارد، مشکلی که انتخاب مکان یابی منایب پروژه های مسکن مستلزم حل آن است.

بازرس کل استان کردستان در این بازدید افزود: در اجرای این پروژه، انتخاب محدوده‌هایی با کمترین هزینه آماده‌سازی و نزدیک به تأسیسات زیربنایی سبب کاهش قیمت تمام شده واحدها برای اقشار کم درآمد و کاهش هزینه‌های عمومی برای اتصال یا ایجاد زیرساخت‌های تأسیساتی می‌شود.

وی تصریح کرد: در محدوده انتخابی برای احداث نهضت ملی مسکن شهر سقز، برخی از این شاخص‌ها به خوبی رعایت نشده و باید دستگاه‌های اجرایی قبل از صرف هزینه‌های بیشتر، این نقایص را بررسی و راهکارهایی برای رفع آن‌ها بدون فوت وقت اعلام و پیگیری کنند.

هواسی در خصوص انجام وظایف نظارتی سازمان بازرسی عنوان کرد: موضوع بررسی اجرای نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از بازرسی‌های مسئله‌محور در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفته و بازرسی کل استان نیز در این زمینه با تشکیل پرونده در حال بررسی کلیه اقدام‌ها بوده و بدون شک حفظ منافع و حقوق قشر کم درآمد جامعه و جلوگیری از حیف و میل منابع عمومی از اصلی‌ترین مأموریت‌های ما خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان نیز در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح ۱۱۹۷ واحدی سقز ارائه داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.