×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
۴۰۰ برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان برگزار می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از برگزاری ۴۰۰ برنامه مختلف فرهنگی در ایام دهه محرم در کردستان خبر داد.

محمود الله‌مرادی طی گفتگو باخبرنگار اقتصاد کلان، ضمن تسلیت فرار رسیدن ماه محرم و گرامدیاشت یاد و خاطر شهدا ، اظهار داشت: هرساله دهه اول محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است که برنامه‌هایی برای احیا برگزارمی‌شود هر چند این مسئله نباید به یک هفته و دهه خلاصه شود.

وی با تشریح برنامه‌های دهه اول محرم در کردستان،گفت: ۴۰۰ برنامه فرهنگی در سطح کل استان با رویکرد فرهنگی برگزار می‌شود و همه اقدامات ستاد استان در طول این هفته راستای تبیین جایگاه این دو فریضه الهی در سطح جامعه است.

الله‌مرادی ادامه داد : اگر حرکت ما به شکلی باشد که مردم تشخیص دهند امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی برای مچ‌گیری نیست بلکه تکلیف و یک وظیفه مسلمانی است، فرهنگ این امر الهی نهادینه شده و برنامه ها موفق‌تر پیش خواهند رفت.

الله مرادی از رسانه ها به عنوان بازوی قدرتمند در تروج امر به معروف و نهر از منکر نام برد و تصریح کرد: کار رسانه، مطالبه‌گری است و خوب می دانیم مطالبه‌گری با مچ‌گیری و تخریب متفاوت است چرا مطالبه‌گری برای بیان معضلات با راهکارها با هدف اصلاح است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه رسانه‌ها در مطالبه‌گری باید وجدان، صداقت، امانتداری و حفظ حرمت افرادرا در دستور کار خود قرار دهند عنوان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها باید مطالبات و خواسته‌های جامعه را با صداقت و حفظ حرمت افراد مطالبه‌ کنند.

الله مرادی از برگزاری ۷۰۰ برنامه مختلف در در دستگاه اجرایی استان خبر داد و اذعان داشت: تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با جانبازان و خانواده شاهد، غبارروبی مزار شهدا، همایش شوراهای مساجد و محلات، حضور و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و حضور کارشناسان در برنامه‌های صداوسیما از جلمه برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

وی اذعان کرد: در محلات هم با تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال احصا مشکلات محلات هستیم و با آموزش‌های لازم زمینه مطالبه‌گری از مسوولان فراهم می‌شود.

خبرنگار/ ثریا صلواتی