×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
تصویب اعتبارات لازم برای تکمیل سد چراغ ویس

استاندار کردستان از تصویب اعتبارات لازم برای تکمیل سد چراغ ویس در سفر آتی رئیس جمهور به کردستان خبرداد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان
جهت افتتاح دو پروژه کشاورزی در شهرستان سقز به این شهرستان سفر کرد و در مراسم افتتاح فاز دوم مرغداری ٤۰ هزار قطعه ای اظهار داشت: با توجه به شعار سال مبنی بر”تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” و وجود سرمایه های انسانی در شهرستان سقز باید با استفاده از این ظرفیت ها به رونق دانش و بهره بری کمک کرد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه ۲۵ درصد افزایش بهره بری برای کسانی که حوزه تولید فعالیت دارند پیروزی بزرگی است افزود: شهرستان سقز از ظرفیت های خوبی در حوزه های معادن طلا، معادن سنگ آهن، کشاورزی، باغداری و نیرو های انسانی توانمند بهره می برد که با حمایت و استفاده از آنها، گامی مفید در توسعه شهرستان خواهد بود.

وی ادامه داد: راه اندازی و بهره بری از پروژه “سیلو ۱۵ هزار تنی” و پروژه ” فاز دوم مرغداری ٤۰ هزار قطعه ای” جزء پروژه های ارزشمند و پرظرفیت این شهرستان محسوب می شود.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه گذار، اذعان کرد: اگر بخواهیم بسیاری از معضلات جامعه از جمله بیکاری رفع و اشتغال ایجاد شود باید از سرمایه گذای حمایت شود و راه را برای سرمایه گذاران هموار کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه ضعف هایی در استان وجود دارد گفت: در استان کردستان هفت سد با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۹۰ درصد اجرا شده که برای احداث آنها مبلغی بالغ بر ٤۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است اما تا کنون یک قطره آب از آنها در اختیار مردم قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه چرا باید سد چراغ ویس با این حجم از سرمایه گذاری امروز معطل بماند ادامه داد: آبگیری پیش از موعد این سد موجب حذف ردیف بودجه آن شد که در غیر این صورت امروز به پایان رسیده بود اما حالا به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بهربرداری نیاز دارد.

زارعی کوشا اضافه کرد: طی جلسات متعدد و برنامه ریزی ها این موضوعات در اولویت کار ما قرار گرفت و در وزارت نیرو مجدانه پیگیر شدیم و خوشبختانه در سفر آتی رئیس جمهور به کردستان اعتبارات لازم برای تکمیل سد چراغ ویس به تصویب رسید.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود به فرودگاه سقز نیز گریزی زد و گفت: وجود این فرودگاه بسیار مناسب و ضروری است اما زمانی می توان آن را فرودگاه نامید که مردم ازع وجود آن بهره مند شوند پس باید بر این موضوعات متمرکز شد که خوشبختانه با پیگیری ها انجام شده نتیجه خواهیم گرفت.

 

استاندار کردستان در سفر خود بە شهرستان سقز علاوه بر افتتاح پروژه های جهاد کشاورزی با خانواده شهدا و جانبازان در روستای”کوچک علیا” دیدار و گفتگو داشتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.