×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
توسعه استان معطل سفر رییس جمهور

 

فراهم كردن امكان مساوي براي دستيابي آحاد جامعه به فرصتهاي برابر، از جهات عديده بويژه از نظر انساني، اجتماعي و همچنين روح فرهنگ غني مساوات در اسلام، حايز اهميت است. امروزه برخورداري از مواهب موجود به مفهوم حقی پذیرفته شده مطرح است.
ويژگي هاي اقليمي، جغرافيايي و توپوگرافي، شرايط كم نظير اكولوژي، پوشش مرتعي و جنگلي، منابع آب زياد، معادن غنی، مناطق سرسبز و پتانسیل تجاری استان كردستان به همراه جاذبه های توريستي و گردشگري، این استان را همچون ظرفیتی قابل توجه در سطح ملی مطرح ساخته است. با این وجود کردستان همچنان سنگین تر از همیشه در قعر جدول توسعه کشور منکوب شده است و در سالهای اخیر علی رغم شعار ها، برنامه ها و اقدامات متعدد صورت گرفته از سوی دولت های مختلف فاصله قابل توجه کردستان از میانگین های کشوری حفظ شده است.
این روز ها کردستان در حالی برای پذیرایی از رییس دولت سیزدهم آماده می شود که علی رغم شعار های داده شده در سنوات گذشته، با توجه به شاخص های پایین در حوزه توسعه زیرساخت ها و فواصل زیاد این استان با میانگین های کشوری در حوزه راه های روستایی و اصلی، نسبت پایین اراضی آبی به دیم، مشکلات جدی آب شرب، تورم بالای نقطه به نقطه و همچنین آمار بالای بیکاری و چک های برگشتی، کردستان همچنان منکوب در قعر جدول توسعه کشور بوده و در آمار ها از جمله استان های کم برخوردار می باشد.
مشکلات اعتباری استان و بدهی سنگین دولت به بخش خصوصی در امور زیربنایی و خدماتی استان، گردش چرخ های توسعه کردستان را در کمترین سرعت قرار داده و تمام چشم ها به سفر رییس جمهور دوخته شده است. سفری که بر اساس آمار ها مقارن با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان برای استان همراه است. اعتباری که قرار است جانی تازه به پروژه های کردستان بدهد و تاخیر در آن با توجه به محدودیت فصل کاری در این استان می تواند از تاثیر اعتبارات بکاهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.